Trwa przebudowa alei Zjednoczenia. Drogowcy usunęli starą nawierzchnię na odcinku od Kasprowicza do Żeromskiego i przygotowują się do jej odtworzenia.
"Zakończyliśmy skomplikowany proces usuwania starej nawierzchni jezdni. Aktualnie trwają prace związane z wykonaniem podbudowy dla nowej" - podają przedstawiciele Zarządu Dróg Miejskich. I dodają, że w wielu miejscach można zobaczyć już zamontowane krawężniki pod nowe chodniki i drogi dla rowerów.
Nowa nawierzchnia i parkingi
Przetarg na przebudowę alei Zjednoczenia rozstrzygnięty został w czerwcu. Jak podawał Zarząd Dróg Miejskich, zakres prac objąć ma blisko kilometrowy odcinek, od ulicy Marymonckiej do Żeromskiego. Tam pojawić ma się nowa nawierzchnia jezdni łącznie z podbudową.
W planach ZDM jest także usunięcie z krawężników parkujących tam samochodów, które utrudniają ruch i zmniejszają bezpieczeństwo na jezdni. W tym celu powstać mają zatoki postojowe, z ponad 130 miejscami dla pojazdów.
Znikną bariery architektoniczne
Modernizacja obejmie także ruch pieszych i rowerzystów, Chodniki zyskać mają nową nawierzchnię z płyt betonowych, a droga przy szkole w pobliżu skrzyżowania z ulicą Kasprowicza zostanie poszerzona.
"Planujemy także remont starej, niespełniającej standardów drogi dla rowerów i przedłużenie jej do ulicy Żeromskiego. Dodatkowo chcemy przenieść przystanki na wyloty ze skrzyżowania z ulicą Żeromskiego i wyremontować istniejące zatoki. Wyposażone one będą w podwyższone krawężniki, które ułatwią wejście do autobusu" - podawał ZDM w swoim komunikacie. W alei Zjednoczenia pojawi się też całkowicie nowe oświetlenie jezdni, chodników i przejść dla pieszych.
W wyniku remontu alei Zjednoczenia i ulic poprzecznych zniknąć mają bariery architektoniczne, a ulice staną się łatwo dostępne dla osób niepełnosprawnych, starszych i opiekunów z dziećmi.
Przebudowa alei Zjednoczenia potrwa osiem miesięcy i będzie kosztować 6,8 milionów złotych.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: ZDM