Wiadukt Trasy Łazienkowskiej. Rozkuli asfalt, który ma zaledwie rok

Prace na wiadukcie Trasy Łazienkowskiej
Prace na wiadukcie Trasy Łazienkowskiej
Źródło: Tomasz Zieliński/tvnwarszawa.pl
Niespełna rok po oddaniu północnej estakady Trasy Łazienkowskiej nad Agrykolą w dwóch miejscach rozkuto asfalt. Przyczyną jest konieczność przeprowadzenie prac przy elementach kanalizacji.

Prace drogowe na północnej estakadzie nad Agrykolą zauważył reporter tvnwarszawa.pl Tomasz Zieliński. Drogowcy pojawili się tam we wtorek rano. - Prace są wykonywane na jezdni w kierunku centrum w rejonie przystanku autobusowego Rozbrat 02. Piłą do asfaltu wycięto dwa otwory: jeden 50 metrów przed przystankiem, drugi na wysokości wysepki przystankowej. Na miejscu pojawiła się koparka - opisuje Tomasz Zieliński.

"Naprawa pękniętego kolana"

W Stołecznym Zarządzie Rozbudowy Miasta zapytaliśmy o przyczynę prac prowadzonych na oddanej niespełna rok temu estakadzie. - Do jutra (środy - red.) potrwa awaryjna naprawa pękniętego kolana kanalizacyjnego. Uzgodniona z Miejskim Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji technologia prac wymagała wykonania wykopu - wyjaśnia Agata Choińska-Ostrowska, rzeczniczka SZRM.

Drugi wykop to z kolei prace przy uszkodzonej studzience kanalizacyjnej MPWiK, "które nie były w zakresie robót związanych z przebudową wiaduktów". - Zdecydowaliśmy jednak o konieczności ich wykonania, gdyż studzienka znajduje się na styku z naszą inwestycją i pozostawienie jej bez naprawy wpływałoby negatywnie na stan nowo wykonanej nawierzchni - tłumaczy Choińska-Ostrowska.

Zburzyli i odbudowali wiadukty

Nowe wiadukty Trasy Łazienkowskiej mają około 400 metrów długości. Zastąpiły stare obiekty, które były użytkowane od 1974 roku i ze względu na pogarszający się stan trzeba je było rozebrać i zbudować od nowa.

Pierwszy z nich, północny, został wyłączony z ruchu pod koniec stycznia 2022 roku. Ruszyła wówczas jego rozbiórka, a następnie odbudowa. W grudniu 2022 roku – czyli po 11 miesiącach – nowy, północny wiadukt był już gotowy. Jego otwarcie umożliwiło przełączenie ruchu, w obydwu kierunkach, na północną stronę Trasy Łazienkowskiej i przystąpienie do prac po stronie południowej.

W kilka miesięcy zbudowano żelbetową konstrukcję południowego wiaduktu wraz z betonową płytą, na której we wrześniu ruszyło układanie nawierzchni. Ostatniego dnia października puszczono ruch.

Za prace odpowiadała firma SKANSKA.

Czytaj także: