Warszawa jedzie na prestiżowe targi do Cannes

Widok m.in. na Zlotą i Warsaw Spire
Widok m.in. na Zlotą i Warsaw Spire
Źródło: archiwum TVN
Warszawa już dziewiąty raz zaprezentuje się na jednych z najbardziej prestiżowych targów nieruchomości w Europie – MIPIM 2017. – Po raz pierwszy mamy tak bogatą ofertę – chwalą się miejscy urzędnicy.

- Targi nieruchomości służą przede wszystkim zwróceniu uwagi na rynek, jakim jest Warszawa, a nie dobijaniu transakcji. Pokazuje się siłę rynku i promuje się samą markę, jaką jest miasto - powiedział w piątek dziennikarzom wiceprezydent stolicy Michał Olszewski.

- Warszawa wiezie do Cannes Warszawę. Wieziemy miasto, które jest miastem wiodącym na rynku nieruchomości, jeśli chodzi o Europę Środkową-Wschodnią - dodał.

11 nieruchomości

Stolica w ciągu ostatniego roku "urosła" o 16 tys. mieszkań i o prawie 500 tys. metrów kwadratowych powierzchni biurowej. - To dużo - zaznaczył wiceprezydent. Zwrócił też uwagę, że warszawski rynek biurowy osiągnął ponad 5 mln metrów kwadratowych. Według Olszewskiego, pokazuje to "siłę Warszawy" będącej liderem na rynku nieruchomości w naszym kraju.

Targi odbędą się w Cannes od 14 do 17 marca. Warszawa przedstawi na nich ofertę 11 nieruchomości. Dwie w Śródmieściu (ul. Emilii Plater 29 i 31 i ul. Jaracza 5), po dwie na Pradze-Południe (ul. Igańska róg Karczewskiej i ul. Grochowska23/31) , Pradze-Północ (ul. Radzymińska i ul. Stalowa 55/57), na Mokotowie (ul. Bukowińska i ul. Domaniewska) i jedną na Bemowie (ul. Lazurowa), Woli (ul. Prymasa Tysiąclecia) oraz na Bielanach (ul. Marymoncka 8).

Działki znajdujące się w targowej ofercie miasta mają głównie przeznaczenie na zabudowę mieszkaniową, w tym mieszkaniową z usługami oraz z garażami podziemnymi. Na terenie przy ul. Emilii Plater 29, 31 planowana jest budowa wysokościowego Centrum Biurowo-Usługowego "Porta Varsovia" z garażem podziemnym. Działki na Mokotowie, na Woli oraz przy Grochowskiej na Pradze Południe przeznaczone są na usługi ponadlokalne i lokalne.

- Po raz pierwszy mamy tak bogatą i merytorycznie zasobną ofertę. Po raz pierwszy również towarzyszą nam start-upy. Dodatkowym atutem jest fakt, że wszystkie polskie miasta będą w jednym miejscu, dzięki czemu będziemy mogli się wspierać, aby jak najlepiej zaprezentować Polskę na targach. Działając razem, jesteśmy silniejsi i bardziej widoczni - mówi Grzegorz Wolff, wiceszef miejskiego Biura Rozwoju Gospodarczego.

Skarpetki, czekoladki i gra Wiedźmin

W tym roku wraz z miastem, na warszawskim stoisku swoje oferty zaprezentuje również 10 firm. Podobnie jak przy poprzednich edycjach targów, pojawią się gadżety stworzone przez lokalnych przedsiębiorców. Będą to m.in. skarpetki i notesy magnetyczne z Pałacem Kultury i Nauki, czekoladki oraz miód pszczeli z warszawskich uli. Na stoisku będzie również dostępna gra Wiedźmin.

Temat przewodni tegorocznych targów to "New deal for Real Estate". Będą one poświęcone wyzwaniom geopolitycznym, gospodarczym i społecznym, jakie stoją przed branżą nieruchomości w najbliższych latach.

Poza Warszawą zaprezentować się mają między innymi Wrocław oraz Łódź.

Konferencja dotycząca targów w Cannes

W UBIEGŁYM ROKU NA WOLI OTWARTY ZOSTAŁ WIEŻOWIEC WARSAW SPIRE:

Widok z Warsaw Spire

kw/PAP/mś

Czytaj także: