Chodzi o pas al. Solidarności w stronę centrum na wysokości dworca. Ten wciąż jest zastawiony barierkami, a miał służyć autobusom za możliwość wjechania przez skrzyżowanie na trambuspas znajdujący się po drugiej stronie placu Wileńskiego.
O sprawie pisaliśmy w poniedziałek. Tramwaje Warszawskie informowały nas wtedy, że projekt organizacji ruchu w tym miejscu jest już gotowy, wystarczy podpis inżyniera ruchu. Jednak we wtorek ratusz przedstawił nam zgoła inną wersję.
"Nie ma nawet projektu"
- Po zakończeniu robót w al. Solidarności Tramwaje Warszawskie zostały zobowiązane do wdrożenia organizacji ruchu uwzględniającej wszystkie zmiany wprowadzane po budowie II linii metra - informuje Tomasz Kunert z wydziału prasowego ratusza.
Dotyczy to m.in. wydzielonych pasów dla autobusów w ciągu ul. Ratuszowej i Jagiellońskiej, zapewnienia przejazdu w ciągu ul. Jagiellońskiej przez al. Solidarności, korekty przebiegu drogi rowerowej w al. Solidarności (odcinek Targowa – Jagiellońska) w rejonie cerkwi, zmian programu sygnalizacji świetlnej.
Co prawda, kompletny projekt został złożony u inżyniera ruchu 3 października, jednak do tego projektu swoje uwagi złożył Zarząd Dróg Miejskich i Zarząd Transportu Miejskiego.
- Do tych uwag musi się teraz ustosunkować projektant pracujący na zlecenie Tramwajów Warszawskich, następnie projekt będzie zatwierdzany przez inżyniera. Najprawdopodobniej stanie się to do końca tego tygodnia - dodaje przedstawiciel ratusza.
Czytaj więcej o utrudnieniach na pl. Wileńskim:
Utrudnienia na pl. Wileńskim
kz/sk
Źródło zdjęcia głównego: Lech Marcinczak/ tvnwarszawa.pl