Z danych ZTM wynika, że o osiem milionów złotych wzrosła wartość sprzedanych biletów w porównaniu z 2017 rokiem. Wyniosła dokładnie 955 019 882,10 zł.
Pasażerowie najchętniej kupowali bilety w stacjonarnych automatach biletowych – przychody ze sprzedaży w tej formie wyniosły ponad 605 mln zł. Dużą popularnością cieszyły się automaty mobilne, czyli te w tramwajach, autobusach i pociągach (prawie 122 mln zł przychodu). W sieci kolportażu (np. w kioskach, salonikach prasowych) sprzedano bilety o wartości ponad 111 mln zł. Wartość biletów zakupionych w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM wyniosła prawie 86 mln zł. Pasażerowie najchętniej odwiedzali punkty przy Dworcu Wileńskim, na stacji metra Centrum oraz Dworcu Centralnym.
Ogromny wzrost popularności zanotowała sprzedaż w aplikacjach mobilnych. Wpływy w porównaniu z rokiem 2017 wzrosły aż o 77,6 procent.
Bilety 20-minutowe najpopularniejsze
Największą popularnością cieszyły się bilety umożliwiające podróż przez 20 minut. Pasażerowie kupili takich ponad 44 miliony sztuk. Bilety dobowe wybierano ponad dwa miliony razy.
Wielu mieszkańców zdecydowało się na zakup biletów długookresowych: 30-dniowych - 3,7 mln sztuk i 90-dniowych - prawie 1,3 mln.
ZTM przypomina, że w minionym roku rozszerzono Bilet Warszawiaka oraz Młodego Warszawiaka na obie strefy komunikacyjne oraz poszerzono program Warszawa+. Ponadto przygotowano dla firm ofertę dofinansowywania biletów komunikacji miejskiej dla pracowników. Jak wyliczają urzędnicy, w ostatnim roku umowę zawarło 15 firm, a na ponad 500 kartach zakodowano 896 kontraktów.
ZTM zapowiada, że w najbliższym czasie dla podróżujących uruchomione zostaną dwie kolejne aplikacje mobilne: Mint Mobile oraz zbiletem.pl.
Automat w każdym tramwaju
Liczba automatów stacjonarnych na warszawskich ulicach ma zwiększyć się o 47 sztuk, a po uruchomieniu nowych stacji metra (trzech na odcinku zachodnim i trzech na północno-wschodnim) dojdą kolejne 24 urządzenia.
Na nowych stacjach II linii metra (Ks. Janusza i Trocka) powstaną także Punkty Obsługi Pasażerów. Jak zapowiada ZTM, w 2019 roku wszystkie tramwaje zostaną wyposażenie w mobilne automaty biletowe – 583 urządzenia mają zostać zainstalowane do połowy września.
W 2019 roku wdrożony zostanie program informatyczny Kasy+, który - w opinii urzędników - usprawni obsługę w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM.
W styczniu ubiegłego roku pisaliśmy o starcie programu "Agent mobilności":
Konferencja ZTM
Konferencja ZTM
ap/b
Źródło zdjęcia głównego: ZTM w Warszawie