Po otwarciu wyremontowanej części Terminalu A zmieniła się także organizacja ruchu przed halami dworca lotniczego. Wyznaczono nowe lokalizacje przystanków i postoju taksówek. Ze zmianami muszą liczyć się także pasażerowie dojeżdżający na lotnisko prywatnymi samochodami.
Nowa organizacja ruchu zaczęła obowiązywać od piątku, 22 maja. Na jakie zmiany powinni przygotować się pasażerowie?
Zmiany na poziomie odlotów
Na poziomie odlotów nitka 1, czyli pas jezdni znajdujący się najbliżej wejść do terminalu, został przeznaczony wyłącznie dla taksówek. Prywatne samochody mogą zaś korzystać z nitek 2 i 3. Zmieniono także lokalizację przystanków komunikacji miejskiej, które przeniesiono na nitkę 3, na wysokości strefy D (mniej więcej pośrodku terminalu).
Zmiany na poziomie przylotów
Z nowego przystanku odjeżdżają także autobusy na poziomie przylotów. Znajduje się on na wysokości zmodernizowanej części terminala (przystanek w obecnej lokalizacji przed Terminalem 2 został zlikwidowany). Przed nową halą przylotów uruchomiony zostanie również nowy postój dla sześciu taksówek.
Na poziomie przylotów nie zmienia się za to organizacja ruchu dla samochodów prywatnych, autobusów i taksówek. Z nitki 1 korzystać mogą wyłącznie taksówki. Nitka 2 przeznaczona jest dla samochodów z wypożyczalni i innych partnerów współpracujących z lotniskiem, po nitce 3 poruszać się mogą samochody prywatne i autobusy komunikacji miejskiej, zaś nitka 4 pozostała ogólnodostępna.
Wraz z otwarciem nowej części terminala uruchomiono także podziemne przejście łączące halę przylotów z lotniskową stacją kolejową. Dzięki temu droga między terminalem a peronem skróciła się do nieco ponad 100 metrów.
"Aby pasażerowie czuli się komfortowo"
- Zmiany wychodzą naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów. Najpierw dokładnie przeanalizowaliśmy wykorzystanie infrastruktury przedterminalowej i sprawdziliśmy, jak zachowują się kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej. A teraz dostosowujemy zasady ruchu do potrzeb, w taki sposób, aby pasażerowie czuli się jak najbardziej komfortowo i intuicyjnie mogli odnaleźć przystanki czy postoje taksówek – wyjaśnia Grzegorz Kowalczyk, inżynier ruchu Lotniska Chopina.
Tak wygląda odnowiony terminal:
jk
Źródło zdjęcia głównego: Lotnisko im. Chopina w Warszawie