Przebudują skrzyżowanie, powstanie węzeł przesiadkowy

Pasażerowie z Nowodworów
Źródło: Mateusz Szmelter/ tvnwarszawa.pl

Bliżej do powstania węzła Winnica na Białołęce i wydłużenia linii tramwajowej na Tarchomin. Ratusz ogłosił przetarg na projekt budowy skrzyżowania Modlińskiej i Światowida. Tam pasażerowie będą się przesiadać do autobusów i tramwajów.

Nowe skrzyżowanie planowane jest między istniejącymi skrzyżowaniami Modlińskiej z ulicami Prząśniczek i Winorośli. Jak informuje Zarząd Transportu Miejskiego, inwestycja umożliwi bezpośredni przejazd z Modlińskiej do końcowego odcinka ulicy Światowida.

- To właśnie tam planowana jest budowa węzła przesiadkowego Winnica, obok pętli autobusowej i tramwajowej. Realizacja tego przedsięwzięcia zapewni dogodne połączenie dla mieszkańców Białołęki z pozostałymi dzielnicami Warszawy za pośrednictwem komunikacji publicznej – informuje ZTM.

Nie mają wszystkich gruntów

Na składanie ofert jest jeszcze tydzień. Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał 9 miesięcy na zrobienie całej dokumentacji, m.in. wykonanie inwentaryzacji stanu istniejącego, przygotowanie projektu organizacji ruchu czy uzyskanie wszystkich wymaganych uzgodnień, opinii oraz decyzji niezbędnych do rozpoczęcia i realizacji robót budowlanych.

Przy węźle przesiadkowym powstanie parking P+R. W lutym tego roku ratusz przekazał, że pętlę uda się zbudować w 2021 roku, a węzeł z parkingiem w 2023 roku. Terminy są odległe, bo wciąż nie udało się pozyskać wszystkich gruntów.

- Musimy pozyskać działki za pomocą ZRID (Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej). To cały proces, który musi trwać – informował wówczas na łamach Transportu Publicznego Wiesław Witek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Pod koniec lutego linia tramwajowa na Tarchomin wydłużyła się o 1,5 kilometra. Nowy odcinek powstał od pętli Tarchomin Kościelny do Nowodworów. Wcześniej, w 2013 roku, pasażerom udostępniono trasę z Młocin do przystanku Stare Świdry. W grudniu 2014 roku przedłużono ją do Tarchomina Kościelnego, gdzie znajduje się pętla. Łącznie to 7 kilometrów torów.

Tutaj powstanie nowy węzeł przesiadkowy
Tutaj powstanie nowy węzeł przesiadkowy
Źródło: ZTM
Planowana zajezdnia przy Modlińskiej
Planowana zajezdnia przy Modlińskiej
Źródło: ZTM

skw/b/jb

Czytaj także: