Piotr Okienczyc, prezes lotniska Modlin, przeprosił w niedzielny poranek pasażerów i współpracujące z lotniskiem firmy za "zamieszanie".
Złuszczenia na betonie
- Lotnisko od wczoraj działa na drodze startowej o długości 1420 metrów. Powodem było pojawienie się złuszczeń na części betonowej drogi startowej. W poniedziałek na pas wchodzi generalny wykonawca w ramach gwarancji na naprawy - poinformował na wstępie. Okienczyc powiedział, że pęknięcia betonu zauważono w piątek i od tego czasu "pracują nad tym specjaliści".
- Są technologie, które działają nawet przy takich temperaturach - uspokoił Okienczyc w odpowiedzi na pytanie, czy z remontem pasa nie będzie trzeba czekać do wiosny. Dodał, że lotnisko zostanie w pełni otwarte "raczej na początku przyszłego roku", ale nie może być tego pewien, bo wciąż nie dotarły do zarządu szczegółowe powody zamknięcia określone przez inspektorat.
- Nie wiemy, kiedy lotnisko zostanie w pełni otwarte, bo inspektor poda na piśmie "warunki odwieszające" częściowe zamknięcie pasa - wyjaśnił Okienczyc.
"Błędy w wykonaniu"
Prezes stwierdził, że winnym pęknięć na pasie startowym jest wykonawca robót, bo lotnisko dbało o pas tak jak powinno.
- Niestety wygląda na to, że wyszły błędy w wykonaniu. Natomiast ekspertyza będzie robiona od jutra, żeby dokładnie stwierdzić co jest rzeczywistą przyczyną, aż takich uszkodzeń i później będziemy wyciągać z tego wnioski - powiedział prezes lotniska Modlin.
- Używaliśmy wszystkiego, co było zatwierdzone przez wykonawcę. To roztwory używane na innych lotniskach na tych samych nawierzchniach. Na każdym betonie zdarzają się takie pęknięcia. Prawdopodobnie mróz jest jedyną przyczyną tych w Modlinie - mówił Okienczyc.
"Ktoś musi zapłacić"
W pierwszej kolejności koszty transferów do Warszawy i startów z lotniska Chopina ponoszą przewoźnicy, którzy "zapewne będą chcieli przerzucić koszty na nas, a my potem pewnie na wykonawcę" - dodał prezes. - Gdzieś jest ten łańcuszek. Ktoś go rozpoczął i ktoś musi za to zapłacić - skwitował sytuację na lotnisku w Modlinie. Straty mogą sięgnąć 180 tysięcy złotych dziennie.
Bieżące informacje o rejsach dostępne są na stronie internetowej: www.modlinairport.pl oraz w punkcie Informacji Lotniskowej, pod numerem tel.: 22 346 43 60 i 22 346 43 61.
Problemy lotniska w Modlinie
tvn24.pl/bf/b