Policyjne pomiary na Muranowie. "To testy nowego sprzętu"

Policyjne testy na Muranowie
Policyjne testy na Muranowie
Źródło: warszawa@tvn.pl
Pomiary po wypadku? Przymiarki do fotoradaru? Policjanci wykonujący tajemnicze pomiary na skrzyżowaniu ul. Anielewicza z al. Jana Pawła II wzbudzili zainteresowanie mieszkańców. Zauważył ich też nasz reporter. - To testy nowego sprzętu - wyjaśnia Ewa Szymańska-Sitkiewicz.

- Policjanci prowadzą jakieś pomiary na skrzyżowaniu Anielewicza i Jana Pawła II - poinformował reporter tvnwarszawa.pl. I przesłał zdjęcia.

Widać na nich, jak kilku policjantów w żółtych kamizelkach mierzy jezdnie obok przejścia dla pieszych. – To raczej nie wypadek, bo nigdzie nie widać rozbitych aut – dodaje reporter.

Wątpliwości rozwiała podkom. Ewa Szymańska-Sitkiewicz z zespołu prasowego KSP. – Policjanci prowadzą ćwiczenia na nowym sprzęcie. Podobne pomiary przeprowadzane były dziś na Wawelskiej – informuje w rozmowie z tvnwarszawa.pl.

Supersprzęt za 350 tys.

Nowoczesny „system wspomagania zdarzeń drogowych” trafił w ręce stołecznych policjantów na początku lutego. Na zakup pięciu zestawów razem z oprogramowaniem miasto przeznaczyło 350 tys. zł. Jak zapowiadali policjanci, dzięki nowym urządzeniom "czynności" prowadzone na miejscach wypadków mają się skrócić z kilku godzin do kilkudziesięciu minut.

Policyjne testy na Muranowie
Policyjne testy na Muranowie
Źródło: warszawa@tvn.pl

Z wyglądu nowe policyjne urządzenia przypominają te, którymi na co dzień posługują się geodeci. - Tyczką zaznaczamy ślady, np. cztery rogi samochodu. Powoduje to przeniesienie jego sylwetki do programu, który służy do rysunków technicznych. Zestaw nie dopuszcza pomyłki i pozwala bardzo szybko wykonać pomiar miejsca zdarzenia – tłumaczył po oficjalnej prezentacji sprzętu Robert Opas ze stołecznej komendy.

Już dzień po oficjalnej prezentacji kierowcy mogli zobaczyć nowy policyjny sprzęt w akcji. Policjanci wykorzystali go do wykonania pomiarów po zderzeniu trzech aut na Wisłostradzie.

- Od kilkunastu dni policjanci systematycznie wprowadzają pomiary kolejnych skrzyżowań do systemu. Dzięki temu znacznie usprawni to czynności po wypadkach w tych miejscach – informuje Opas. W policyjnej bazie znajduje się już kilkadziesiąt najbardziej ruchliwych i niebezpiecznych stołecznych skrzyżowań.

Policja dostała nowe urządzenia na początku lutego:

Prezentacja nowego systemu stołecznej drogówki

Porównanie tradycyjnej metody i nowego sprzętu

jk

Czytaj także: