Jeszcze w niedzielę urzędująca prezydent pozowała na tle inspiro i przejechała II linią metra.
We wtorek otwierała ulicę Świętokrzyską. Tłumy fotoreporterów, flesze i mikrofony towarzyszyły Gronkiewicz-Waltz w momencie udostępnienia do ruchu trasy, którą zamknięto ponad 3 lata temu.
"Nie dla chwalenia się"
Gronkiewicz-Waltz pojawiła się w towarzystwie m.in. wiceprezydenta Jacka Wojciechowicza czy prezesa metra Jerzego Lejka, by chwilę później symbolicznie, z uśmiechem skierowanym w stronę dziennikarzy, przesunąć zagradzającą ulicę barierkę.
- Ja tego nie robię dla chwalenia się. Cieszę się, że Warszawa jest dynamiczna i tętni życiem - zastrzegła.
Metrem przed wyborami?
Z kolei Jacek Kozłowski, wojewoda Mazowiecki zapowiedział: - Metrem pojedziemy za nieco ponad miesiąc. Trzymam kciuki, aby nic nie zawiodło.
Jeśli ten scenariusz się sprawdzi, do podziemna kolejka z Woli na Pragę zacznie kursować w pierwszej połowie listopada, czyli tuż przed wypadającym na 16 listopada wyborami.
Jak pisała "Gazeta Stołeczna", na podstawie swoich nieoficjalnych informacji, otwarcie metra planowane jest przed 11 listopada.
CO PRZED OTWARCIEM? HARMONOGRAMIE ODDANIA METRA DO UŻYTKU.
Zaczęli w 2010 roku
Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł, a całego projektu - blisko 6 mld zł.
Pierwsze naziemne prace rozpoczęły się w drugiej połowie 2010 r., a w maju 2012 r. tarcza "Anna" (nosząca imię na cześć księżnej Anny Mazowieckiej) rozpoczęła drążenie tunelu II linii metra.
Pierwotnie planowo, że budowa II linii zakończy się w październiku 2013 r., jednak prace opóźniły się m.in. z powodu zalania terenu budowy stacji Centrum Nauki Kopernik. W sierpniu 2012 roku budowniczowie podczas prac natrafili na ciek wodny, teren budowy stacji został zalany, zamknięty został tunel Wisłostrady, a prace naprawcze trwały prawie rok, do czerwca 2013 r.
ran/mz