W pierwszej kolejności prace będą prowadzone na przystankach po północnej stronie pętli, czyli znajdujących się po stronie parkingu P+R.Jak podaje Wiktor Paul z Zarządu Transportu Miejskiego, autobusy będą się zatrzymywały w innych miejscach. Autobusy linii 709, 715, 727 i 739 na przystanku Metro Wilanowska 16, a 108, 192, 300 i 331 na przystanku Metro Wilanowska 14.
Informacje o miejscu postoju autobusów znaleźć można między innymi na plakatach w wiatach na pętli. W poniedziałek na pętli pojawią się też informatorzy, którzy wskażą pasażerom drogę.
Wygodny węzeł
Zgodnie z planem Zarządu Transportu Miejskiego dworzec na Wilanowskiej ma zmienić się nie do poznania. Nowa inwestycja ma stać się miejscem nie tylko dobrze zorganizowanym, lecz także przyjaznym dla mieszkańców. "Punkt przesiadkowy w rejonie ulic Puławskiej, alei Wilanowskiej, stacji metra Wilanowska oraz ulicy Bukowińskiej ma być wygodnym dla pasażerów połączeniem metra, autobusów miejskich i dalekobieżnych oraz tramwajów. Będą tam także kawiarnie, restauracje, poczekalnie i Punkt Obsługi Pasażerów" - czytamy w komunikacie ZTM-u.
Według zapowiedzi miasta budowa pierwszego etapu dworca powinna ruszyć na przełomie 2019 i 2020 roku. Architekci, oprócz przygotowania projektu, mają za zadanie także przygotowanie dokumentacji prawnej i finansowej.
Jak pisaliśmy na tvnwarszawa.pl, dworzec przy metrze Wilanowska jest jednym z największych węzłów przesiadkowych odwiedzanych codziennie przez tysiące pasażerów. Niestety obecnie nie stanowi reprezentacyjnej wizytówki miasta. Kwitnie tam nielegalny handel na dzikim bazarze, zamiast wyznaczonych chodników królują tak zwane "przedepty", a po ulewie cała okolica zamienia się w bajoro.
ZOBACZ TEŻ KONFERENCJE PATRYKA JAKIEGO DOTYCZĄCA PARKINGÓW:
Jaki obiecuje parkingi
Jaki obiecuje parkingi
kz/mś
Źródło zdjęcia głównego: ZTM