PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają je realizować wspólnie z gminami Pruszków i Brwinów. Podpisano w tej sprawie dwa porozumienia o współpracy.
Pod dziewięcioma torami
Inwestycje za 24,5 mln złotych powstaną w ramach modernizacji linii kolejowej Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki. Mają przede wszystkim poprawić bezpieczeństwo. Co dokładnie powstanie?
W gminie Pruszków w miejscu zlikwidowanego przejazdu kolejowego powstanie tunel drogowy wraz z wydzielonym pasem pieszo-rowerowym. Projektowany tunel o długości 90 m będzie przebiegał pod dziewięcioma liniami torów - połączy ulice Działkową i Błońską. Szacowany koszt budowy tunelu to ok. 20 mln zł.
Na podstawie porozumienia w gminie Brwinów powstanie podziemne przejście pieszo-rowerowe, które będzie łączyć ul. Przejazd ze Sportową. "Obiekt będzie posiadał zadaszenie, wygodne wejścia wraz ze schodami i pochylniami dla osób o ograniczonej mobilności. Tunel będzie oświetlony i włączony do gminnego monitoringu. Szacowany koszt budowy obiektu wynosi 4,5 mln zł" – informuje PKP PLK.
Do 2019 roku
Prace zaplanowano na lata 2016-2019. W trakcie modernizacji podmiejskiej linii kolejowej Warszawa Włochy - Grodzisk Mazowiecki. Po zakończeniu prac prędkość pociągów zostanie podniesiona do 120 km/h. Stacje i przystanki będą miały nowe perony, przejścia podziemne z udogodnieniami dla osób niepełnosprawnych i systemy informacji.
"Efektem modernizacji będzie również większa częstotliwość pociągów między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą. Dodatkowym, istotnym elementem modernizacji będzie budowa nowego przystanku osobowego Parzniew, co spowoduje zwiększenie dostępności do kolei dla mieszkańców tego obszaru" – zapewniają kolejarze.
Stacja stanie się węzłem przesiadkowym
ran/sk
Źródło zdjęcia głównego: targeo