Koniec ulg. Pracownicy i ich rodziny nie pojadą za darmo

Bliski koniec przywilejów w komunikacji
Bliski koniec przywilejów w komunikacji
Źródło: Maciej Wężyk / tvnwarszawa.pl
Od kilkunastu do kilkudziesięciu milionów złotych w skali roku chce zaoszczędzić ratusz na likwidacji przywilejów pracowników komunikacji miejskiej. Projekt cięć ulg jest już gotowy, teraz propozycji zmian mają przyjrzeć się związki zawodowe.

O tym, że wraz z cięciami w komunikacji z ulgami będą musieli się pożegnać pracownicy spółek komunikacyjnych i ich rodziny, zapewniała już w lutym prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz. Ratusz przygotował już pakiet likwidacji ulg.

Konkubenci, pasierbowie, teściowe...

- Chodzi o ograniczenie przywilejów, które są w spółkach transportowych i Zarządzie Transportu Miejskiego dla pracowników i rodzin bliższych oraz dalszych relacji - mówi Bartosz Milczarczyk, rzecznik ratusza.

W Warszawie dotyczy to ponad 30 tysięcy osób. Głównie etatowych pracowników Zarządu Transportu Miejskiego, Metra Warszawskiego, Szybkiej Kolei Miejskiej, Tramwajów Warszawskich oraz Miejskich Zakładów Autobusowych. Ale z przywilejów korzystają także członkowie rodzin: małżonkowie, dzieci, pasierbowie, konkubenci, rodzice pracowników, a także wdowy i wdowcy po nich.

Suma możliwych strat dla budżetu miasta z tego tytułu to nawet 21 mln zł.

ZOBACZ SZCZEGÓŁOWE WYLICZENIA

Ratusz szacuje, że na zmianach zaoszczędzi podobną sumę. - Mówimy o kilkunastu czy kilkudziesięciu milionach złotych w skali roku - wyjaśnia Milczarczyk. Jakie są dokładnie propozycje zmian? Urzędnicy nie ujawniają. - Na razie będą skonsultowane ze związkami zawodowymi spółek. Jak ten etap się zakończy, to pakiet zmian przedłożymy radnym miasta. Chcemy to zrobić jak najszybciej - zapewnia rzecznik ratusza.

TAK PREZYDENT MIASTA MÓWIŁA O PRZYWILEJACH W LUTYM:

"Pewne przywileje będa skasowane"

Cięcie linii

W grudniu ubiegłego roku radni miasta zdecydowali, że w 2013 roku na komunikację miejską przeznaczone zostanie o 190 mln zł mniej, niż zakładał pierwotny projekt budżetu.

Oszczędności na przywilejach to nie jedyne zmiany. Zarząd Transportu Miejskiego zapowiedział, że od czerwca zlikwidowanych zostanie 10 linii autobusowych, a kilkadziesiąt innych zmieni trasy. Dzięki temu miasto ma zaoszczędzić kilkadziesiąt milionów złotych.

Ta decyzja wywołała jednak falę protestów – między innymi ze strony radnych dzielnicowych. Z kolei miejscy samorządowcy SLD chcą by na sesji Rady Warszawy odbyła się debata na temat zmian w komunikacji miejskiej.

ZTM chce zaoszczędzić kilkadziesiąt milionów złotych

ran//ec

Czytaj także: