- Do końca przyszłego roku blisko 1/4 taboru przejdzie gruntowną modernizację, a park taborowy spółki powiększy się o dwie nowe lokomotywy oraz 22 piętrowe wagony - powiedział Czesław Sulima, członek zarządu i dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich. - Inwestycje taborowe są niezwykle ważne. Dostawa nowych "piętrusów" oraz lokomotyw jest kolejnym krokiem do umocnienia naszej pozycji lidera na rynku pasażerskiego transportu kolejowego w Polsce - dodał.
Dostawa piętrusów w 2015 roku
Wyłoniona firma, znana doskonale warszawiakom z dostaw tramwajów, Pesa Bydgoszcz zaproponowała cenę 61 mln euro brutto.
Pierwszy z pojazdów z nowej partii powinien zasilić tabor Kolei Mazowieckich po 15 stycznia 2015 roku. Ostatni zostanie sprowadzony w sierpniu 2015 roku. Pesa zadeklarowała czteroletnią gwarancję na pojazdy.
Zmodernizują 72 stare składy
To nie jedyny przetarg rozstrzygnięty przez kolejarzy. Zakład Naprawczy Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki SA zajmie się naprawą i modernizacją 72 pociągów serii EN57. Prace przy wysłużonych pojazdach potrwają do końca 2015 roku.
Koszt napraw i modernizacji składów wyniesie ponad 253 mln zł brutto.
W obu przetargach startowała także firma Newag, ale jej oferty były droższe, niż zaproponowane przez konkurentów z Bydgoszczy i Mińska Mazowieckiego.
Tabor Kolei Mazowieckich:
su/b
Źródło zdjęcia głównego: KM