"Jest tylko Janek i jego gra". Mocny spot Tramwajów Warszawskich

Warszawa

Tramwaje WarszawskieFilm promujący kampanię

"Niebezpieczeństwo w zasięgu ręki" - tak nazywa się kolejny spot przygotowany przez stołecznego przewoźnika w ramach akcji "Bądźmy Razem Bezpieczni. Klip pokazuje wypadek z udziałem nastolatka, który zamiast uważać na jezdni, zajął się grą w telefonie.

Młodzi ludzie zapatrzeni w telefon przechodzący przez przejście - to coraz częstszy widok na coraz bardziej zatłoczonych ulicach. Nastolatkowie zajęci wirtualną rzeczywistością nie zwracają uwagi na tramwaje, autobusy, samochody. O ile droga hamowania samochodu wynosi kilkadziesiąt metrów, to dystans jaki musi pokonać kilkutonowy tramwaj żeby się zatrzymać wynosi znacznie więcej.

Tym bardziej, że w środku są również pasażerowie, których bezpieczeństwo podczas gwałtownego hamowania jest narażone. Pieszy w starciu z metalową konstrukcją tramwaju praktycznie nie ma szans na wyjście bez obrażeń.

"Świat przestaje istnieć"

Spółka Tramwaje Warszawskie, która bierze udział w akcji "Bądźmy razem bezpieczni", postanawia zwrócić uwagę na ten problem. Na potrzeby tegorocznej edycji kampanii stworzono klip, pokazujący wypadek z udziałem nastolatka, który za bardzo wczuł się w bohatera gry w telefonie.

47-sekundowy film zaczyna się dość niewinnie. Jego bohaterem jest Janek, który idzie ulicą jednocześnie grając na telefonie. - Gdy gra, on i jego smartfon stają się jednością. Gdy trzyma w kciukach telefon, świat przestaje dla niego istnieć - słyszymy.

Ubrany w jaskrawą koszulkę nastolatek, dochodzi do ronda Waszyngtona. Zamiast patrzeć na ulicę, jego wzrok podąża za bohaterem gry. Widzowie widzą, świat który ma przed oczami Janek. Zatłoczone rondo zamienia się w wirtualny świat. Bohater jest blisko pobicia kolejnego rekordu. - Jest tylko on i jego telefon. Jest tylko on i jego gra, tylko on i... - buduje napięcie lektor. - ... tramwaj - kończy.

Widzowie powracają na ruchliwą ulicę. Na środku torowiska leży zakrwawiony Janek.

Ogólnopolska kampania społeczna

Kampania Bądźmy Razem Bezpieczni, to ogólnopolska akcja mająca na celu zwiększenie świadomości społecznej uczestników ruchu drogowego w zakresie bezpieczeństwa oraz zmniejszenie liczby kolizji i wypadków. W tym roku skupiono się przede wszystkim na tych, których przyczyną było używanie telefonu komórkowego.

To, że w klipie pokazano spot z nastolatkiem, nie oznacza, że problem korzystania ze smartfonów dotyczy tylko młodych osób. Organizatorzy kampanii chcą zwrócić również uwagę na problem kierowców i rowerzystów którzy korzystają z telefonów podczas jazdy.

Zobacz wypadki z udziałem tramwajów:

Autobus i tramwaj zderzyły się w centrumTVN24
wideo 2/7

md/pm

Pozostałe wiadomości