Cierlicka pod wiaduktem zamknięta. Chodzą na skróty przez tory

Przechodzą na skróty przez tory
Źródło: Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl
Jezdnia i przejście dla pieszych wzdłuż ulicy Cierlickiej pod wiaduktem zamknięte. Robotnicy wzięli się już za modernizację przejazdu kolejowego, ale piesi nie chcą nadrabiać drogi. - Sporo osób przechodzi przez tory - relacjonuje reporter tvnwarszawa.pl.

- Przejazd pod wiaduktem został zamknięty. Chodniki też są niedostępne - relacjonował w sobotę rano Tomasz Zieliński, reporter tvnwarszawa.pl.

Idą przez tory

Cierlicką zamknięto na odcinku od ul. Lalki do Kościuszki. Proponowany objazd dla kierowców prowadzi ulicami: Traktorzystów, Nowolazurową, Poczty Gdańskiej, Dzieci Warszawy i Tadeusza Kościuszki. – W sobotę rano nie tworzą się w okolicy korki – zaznacza Zieliński.

- Ale drogę skracają sobie za to piesi. Przechodzą górą przez tory. Sporo osób korzysta z takiego rozwiązania. Po tych torach jeżdżą też pociągi - dodaje Zieliński. I podkreśla, że dzieje się to pomimo zakazu.

Na czas prac część przejść na peron stacji PKP Ursus będzie zamkniętych. Piesi nie będą mogli korzystać z przejścia pod wiaduktem od ul. Traktorzystów, od ul. Lalki w ciągu ul. Cierlickiej oraz od ul. Kościuszki.

Skracają drogę przez tory

SPRAWDŹ TEŻ, JAK ZMIENIA SIĘ KOMUNIKACJA MIEJSKA NA CZAS PRAC

Na miejscu pracuje już koparka. Przebudowana będzie cała konstrukcja wiaduktu wraz z podporami. Zmodernizowane zostaną przęsła pod torem w kierunku Grodziska Mazowieckiego i ściany oporowe. Obiekt otrzyma również nowy system odwodnienia.

Trzy miesiące prac

Kolejarze przebudują wiadukt w ramach modernizacji dalekobieżnej linii kolejowej Warszawa Zachodnia – Skierniewice. Nowy wiadukt pozwoli na podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów ze 120 km/h do 160 km/h.

Utrudnienia potrwają trzy miesiące.

Cierlicka zamknięta

Przejazd Cierlicką zamknięty

Proponowane objazdy
Proponowane objazdy
Źródło: UM

Bez jednego toru

Podczas prac będzie wyłączony tor dalekobieżny. Jednakże, jak poinformował w zeszłym tygodniu Maciej Dutkiewicz, z biura prasowego PKP PLK, pasażerowie nie muszą się obawiać, że będą kolejne zmiany w rozkładzie jazdy pociągów dalekobieżnych i podmiejskich.

- Od jakiegoś czasu ruch odbywa się po trzech torach. W październiku został wyłączony tor dalekobieżny na odcinku od Grodziska Mazowieckiego do Pruszkowa - tłumaczył Dutkiewicz. - Tak jak dotychczas pociągi jadące z Warszawy poruszać się będą po torze podmiejskim, a te zmierzające do stolicy, po torze dalekobieżnym - doprecyzował w środę.

Wszystkie prace modernizacyjne na odcinku Warszawa Zachodnia – Grodzisk Mazowiecki mają być zakończone w grudniu 2014 roku.

Początkowo prace miały rozpocząć się na początku grudnia.

W poniedziałek poinformowaliśmy, że nastąpi to w piątek.

ran

Czytaj także: