Bulwary zmieniają się w gruz

Modernizacja bulwarów
Źródło: Dawid Krysztofiński / tvnwarszawa.pl
Po jednej stronie jeszcze w miarę uporządkowany teren, a po drugiej już gruzowisko. Tak z perspektywy mostu Śląsko-Dąbrowskiego wygląda modernizacja lewobrzeżnych bulwarów. A właściwie rozbiórka betonowych elementów nabrzeża, która poprzedza właściwe prace.

- Plac budowy jest zorganizowany, prace rozbiórkowe trwają, są zaawansowane – mówi Marek Piwowarski, pełnomocnik prezydent miasta ds. Wisły.

Sterty gruzu

Widać to na zdjęciach zrobionych przez naszego reportera przy moście Śląsko-Dąbrowskim. Na północ od przeprawy teren jest jeszcze uporządkowany, ale po południowej stronie widać już tylko sterty gruzu.

- Widać na miejscu robotników i ciężki sprzęt. Betonowe schody są skute - relacjonuje Dawid Krysztofiński, reporter tvnwarszawa.pl.Po rozbiórce przyjdzie czas na pierwsze prace konstrukcyjne. - Następnym krokiem będzie wzmacnianie nabrzeża stalowymi ścianami. Będą zagłębione w Wiśle. To, kiedy dokładnie rozpoczną się prace, zależy od poziomu wody w rzece - zastrzega Piwowarski.

Trzy strefy

Później mają zacząć zmieniać się same bulwary, które na razie znajdują się za długim płotem. Docelowo modernizację przejdzie około dwukilometrowy odcinek od ul. Boleść do okolic mostu Świętokrzyskiego. Zostanie on podzielony na trzy strefy: rozrywki, kultury i edukacji. Tuż przy Centrum Nauki Kopernik znajdzie się park żywej rzeki – na schodach graniczących z Wisłą będzie można usiąść wśród naturalnej roślinności, niedaleko będziemy mieli do dyspozycji plażę, na wysokości Mariensztatu powstaną pawilony, natomiast przy Podzamczu pływające przystanie.Prace pochłoną 122 mln zł. Część zostanie sfinansowana z funduszy Unii Europejskiej. Cała inwestycja ma się zakończyć w 2015 roku.CZYTAJ WIĘCEJ O PLANOWANYCH ZMIANACH

Prace na bulwarach

TAK WYGLĄDA MAKIETA BULWARÓW:

Makieta bulwaru

Nowe bulwary wiślane

TAK BUDOWALI BULWARY PRZED WOJNĄ:

ran/roody

Czytaj także: