"Bądź życzliwym pasażerem zamiast być monsterem"

"Bądź życzliwym pasażerem zamiast być monsterem"
"Bądź życzliwym pasażerem zamiast być monsterem"
Źródło: ZTM
Urzędnicy apelują o to, by pasażerowie komunikacji byli dla siebie życzliwi. - Nie bądźmy "monsterami" – przekonują i w żartobliwy sposób wyróżniają pięć rodzajów stworów, które przeszkadzają innym osobom.

- Bądźmy dla siebie życzliwi, szanujmy własność, wzajemną prywatność i przestrzeń. I nie zamieniajmy się w "monsterów". Warto podróżować w kierunku życzliwości – apeluje Karolina Malczyk, zastępca dyrektora Centrum Komunikacji Społecznej w ratuszu.

"Kierunek życzliwość"

Apel związany jest z kampanią "Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej", której celem jest zwrócenie uwagi na życzliwość w autobusach, tramwajach czy metrze. Tegoroczna odsłona akcji przebiega pod hasłem "Bądź życzliwym pasażerem zamiast być monsterem" i potrwa do końca roku.

Na czym polega? W tramwajach, autobusach, metrze oraz pociągach SKM można zobaczyć plakaty z "monsterami". Znajdziemy między innymi Hałaśnika Głuchawego (za głośno słucha muzyki), Tępacza Ignoranta (nie pomaga innym osobom), Knyszojada Smrodliwego (je intensywnie pachnącą żywność), Kłapodzioba Wylewnego (rozmawia głośno przez telefon) czy Zastawiacza Olbrzymiego (blokuje wejście i wyjście).

Dzień życzliwości

"Stoiska kampanii pojawią się na wielu imprezach i piknikach, a w wakacje po Warszawie będzie jeździła specjalna Mobilna Kulturalna Kawiarnia (w tramwaju promocyjnym). Zaplanowano również przeprowadzenie gry miejskiej i specjalnych warsztatów dla dzieci i młodzieży" – zapewnia ZTM.

I przypomina, że 1 czerwca został ogłoszony dniem życzliwości i mówienia sobie "dzień dobry" w komunikacji.

ran/b

Czytaj także: