Celem "Anny" jest wybudowanie łącznika z I linią i wykopanie tunelu do stacji Powiśle. Maszyna pracująca pod ziemią od maja wydrążyłą już 758 metrów. Tym samym maszyna startująca z ronda Daszyńskiego zbliża się już do ronda ONZ.
Druga z gigantycznych tarcz TBM "Maria", która rozpoczęłą wiercenie prawie miesiąc później, wydrążyła do tej pory 360 metrów.
Gigantyczne krety
TBM to wielka maszyna przypominająca nieco małą fabrykę. Waży 600 ton i mierzy 97 metrów długości. Jednocześnie drąży, przesuwa się i pozostawia za sobą gotowy tunel. Potrafi drążyć w litej skale, ale też w bardziej sypkich gruntach.
TAK PRACUJĄ TARCZE:
Tak Maria drąży tunel
"Maria" dołączyła do "Anny"
We wnętrzu TBM
Postępy widać także na budowie stacji II linii. Budowniczowie stacji metra Stadion dotarli siedem metrów w głąb ziemi. Powstaje tam główna część stacji – peron, z którego pasażerowie będą wchodzili do podziemnej kolejki.
bf/par
Źródło zdjęcia głównego: metro.waw.pl