"Anna" przebiła się na Powiśle. Prace przy tunelach metra na finiszu

Anna dotarła na Powiśle
Anna dotarła na Powiśle
Źródło: fot. R. Motyl
Jedna z czterech tarcz drążących centralny odcinek II linii metra, Anna, dotarła właśnie na Powiśle. Jak zapowiada ratusz, już wkrótce dołączy do niej ostatnia z tarcz, Maria.

- Prace przy drążeniu tunelu odbyły się bez żadnych komplikacji i Anna jest już na Powiślu. To trzecia z czterech tarcz kopiących centralny odcinek II linii metra, która kończy pracę, więc postęp jest bardzo duży - chwali Bartosz Milczarczyk, rzecznik stołecznego ratusza.

Milczarczyk zapewnia, że już niedługo budowa tuneli się zakończy.

- Prace przy drążeniu centralnego odcinka II linii metra pomału dobiegają końca. Wszystko wskazuje na to, że jesienią 2014 roku centralny odcinek będzie gotowy - ocenia.

Rzecznik błędnie poinformował, że tarcza Anna przebiła się pod Wisłą, a Maria podąży w jej ślady.

Niedawno prace pod Wisłą zakończyły Elisabetta i Krystyna - czytaj więcej o trasach tarcz.

Zobacz też: TAK PRZEBIJAŁA SIĘ ELISABETTA.

11 miesięcy opóźnienia

Zakończenie budowy centralnego odcinka II linii podziemnej kolejki zapowiadano jeszcze przed Euro 2012. Miasto zarezerwowało na ten cel prawie 3 mld złotych, tymczasem najniższa oferta opiewała na 5,8 mld. Hanna Gronkiewicz-Waltz stwierdziła, że to za drogo i rozpisała nowy przetarg, godząc się z faktem, że metro nie będzie gotowe na mistrzostwa. W drugim przetargu udało się wybrać ofertę wycenioną na 4,2 mld złotych.

Termin zakończenia budowy wyznaczono na przełom 2013 i 2014 roku, jednak później okazało się, że również on nie zostanie dotrzymany. Przyczyniły się do tego zarówno problemy administracyjne, np. z pozwoleniami na budowę, jak i techniczne, jak niewypały na placu budowy czy zapadnięcie ziemi przy Świętokrzyskiej i podmycie tunelu Wisłostrady na Powiślu.

Obecnie władze Warszawy zapewniają, że centralny odcinek II linii podziemnej kolejki będzie gotowy na jesieni przyszłego roku.

Zobacz tunele metra:

Przejazd tunelem metra na Pradze

Pierwszy przejazd tunelem II linii metra

ij/mz

Czytaj także: