- Prace przy drążeniu tunelu odbyły się bez żadnych komplikacji i Anna jest już na Powiślu. To trzecia z czterech tarcz kopiących centralny odcinek II linii metra, która kończy pracę, więc postęp jest bardzo duży - chwali Bartosz Milczarczyk, rzecznik stołecznego ratusza.
Milczarczyk zapewnia, że już niedługo budowa tuneli się zakończy.
- Prace przy drążeniu centralnego odcinka II linii metra pomału dobiegają końca. Wszystko wskazuje na to, że jesienią 2014 roku centralny odcinek będzie gotowy - ocenia.
Rzecznik błędnie poinformował, że tarcza Anna przebiła się pod Wisłą, a Maria podąży w jej ślady.
Niedawno prace pod Wisłą zakończyły Elisabetta i Krystyna - czytaj więcej o trasach tarcz.
Zobacz też: TAK PRZEBIJAŁA SIĘ ELISABETTA.
11 miesięcy opóźnienia
Zakończenie budowy centralnego odcinka II linii podziemnej kolejki zapowiadano jeszcze przed Euro 2012. Miasto zarezerwowało na ten cel prawie 3 mld złotych, tymczasem najniższa oferta opiewała na 5,8 mld. Hanna Gronkiewicz-Waltz stwierdziła, że to za drogo i rozpisała nowy przetarg, godząc się z faktem, że metro nie będzie gotowe na mistrzostwa. W drugim przetargu udało się wybrać ofertę wycenioną na 4,2 mld złotych.
Termin zakończenia budowy wyznaczono na przełom 2013 i 2014 roku, jednak później okazało się, że również on nie zostanie dotrzymany. Przyczyniły się do tego zarówno problemy administracyjne, np. z pozwoleniami na budowę, jak i techniczne, jak niewypały na placu budowy czy zapadnięcie ziemi przy Świętokrzyskiej i podmycie tunelu Wisłostrady na Powiślu.
Obecnie władze Warszawy zapewniają, że centralny odcinek II linii podziemnej kolejki będzie gotowy na jesieni przyszłego roku.
Zobacz tunele metra:
Przejazd tunelem metra na Pradze
Pierwszy przejazd tunelem II linii metra
ij/mz
Źródło zdjęcia głównego: fot. R. Motyl