"W konsultacjach wpłynęło ponad 600 uwag. Trwa ich analizowanie" - napisali na stronie poświęconej stołecznym konsultacjom społecznym.
Chodzi o linię składającą się łącznie z sześciu odcinków torowiska - to blisko 20 kilometrów. Tramwaj połączy ze sobą cztery dzielnice: Wolę, Ochotę, Mokotów i Wilanów. Po zakończeniu inwestycji łatwiej ma być dotrzeć z osiedli na Dolnym Mokotowie oraz Wilanowa do centrum miasta.
To na temat tej inwestycji wypowiadali się mieszkańcy. Ale tak duża liczba uwag i opinii zgłoszonych podczas spotkań konsultacyjnych i w mailach oznacza, że nie uda się dotrzymać terminu 60 dni na przekazanie do publicznej wiadomości raportu (miało się to stać 18 sierpnia).
"Przeanalizowanie uwag wymaga dokonania konsultacji z innymi jednostkami miejskimi odpowiedzialnymi za planowanie przestrzenne, transport i drogownictwo" - przyznaje ratusz.
Budowa zakończy się w 2021
Budowa trasy ma trwać w latach 2019-21 (jedynie torowiska na Ordona na Woli i na Branickiego w Wilanowie prawdopodobnie powstaną później).
Większa część trasy (odcinki od Dworca Zachodniego do Grójeckiej oraz od stacji metra Pole Mokotowskie do Wilanowa, Stegien i Sielc) będzie realizowana z wykorzystaniem środków unijnych (perspektywa budżetowa 2014-20).
Z dotychczas wykonanymi analizami i wariantami można się zapoznać na stronie internetowej uruchomionej przez TW. Ulotki informacyjne trafiły do skrzynek pocztowych w zasięgu 400 m od planowej trasy. Informacje są wyświetlane także na monitorach w tramwajach i autobusach komunikacji miejskiej.
Trasa z Woli do Wilanowa podziałem na odcinki
Tramwaj do Wilanowa
Tramwaj do Wilanowa
ran
Źródło zdjęcia głównego: Tramwaje Warszawskie