Strefy buforowe zniknęły z komunikacji miejskiej

Strefy buforowe zniknęły z komunikacji miejskiej

Strefy buforowe zniknęły z komunikacji miejskiej
Tak wyglądały wydzielone strefy w niektórych autobusach (wideo z marca 2020)
Źródło: Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl

Z autobusów miejskich, tramwajów i pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej zniknęły strefy buforowe, które oddzielały pasażerów od kierowców i motorniczych. Zwiększony został również limit pasażerów w pojazdach.

"Od dzisiaj we wszystkich pojazdach Warszawskiego Transportu Publicznego nie ma stref wydzielonych" – poinformował w poniedziałek Warszawski Transport Publiczny. Miasto zdecydowało się na zniesienie stref, które obowiązywały od ubiegłego roku w stołecznych autobusach, tramwajach i pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej. Pasażerowie mogą korzystać z pierwszych drzwi i siedzeń tuż za kabiną kierowcy lub motorniczego.

OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE 

Strefy buforowe zniknęły z komunikacji miejskiej
Strefy buforowe zniknęły z komunikacji miejskiej
Źródło: Warszawski Transport Publiczny

Limit liczby pasażerów podróżujących pojazdami komunikacji miejskiej został zwiększony do 75 procent. - W popularnych tramwajach Swing, dotychczas obowiązywał limit około 100 pasażerów, od dzisiaj został zwiększony do 150 osób – powiedział Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich. - O tym, ile osób może przebywać w pojeździe, informują rozwieszone na drzwiach kartki – doprecyzował Adam Stawicki, rzecznik Miejskich Zakładów Autobusowych.

Nadal podróżujących miejską komunikacją obowiązuje nakaz zakrywania nosa i ust maseczką. - Zapowiedzi z przypomnieniem o tym obowiązku są odtwarzane w pojazdach – przypomniał Dutkiewicz.

W lutym w stołecznej komunikacji powróciły "ciepłe guziki" i przystanki "na żądanie". To efekt luzowania obostrzeń, w związku z malejącą liczbą zakażeń koronawirusem.

dariusz widea

dariusz widea
Nakładanie lakieru i pomiar jego grubości na nowym pociągu SKM
Źródło: SKM
Czytaj także: