Kierowcy ucieszą się z nowej jezdni alei Zjednoczenia, zaś piesi i rowerzyści z lepszej drogi rowerowej czy antysmogowych chodników. Aleja po remoncie to już nie tylko ciąg komunikacyjny, ale też przyjemne miejsce do spacerów.
Dziurawa, popękana, z parkującymi na krawężnikach samochodami i niespełniającą standardów drogą rowerową - taka aleja Zjednoczenia to już przeszłość. Drogowcy zakończyli prace na odcinku od Kasprowicza do Marymonckiej i - jak podkreślają - "powstała piękna miejska aleja, na wzór odcinka po drugiej stronie linii metra, aż do Żeromskiego".
Ułatwienia dla pieszych i chodniki antysmogowe
Zarząd Dróg Miejskich wymienia, co udało im się zrobić: Wzdłuż całego odcinka powstała nowa jezdnia. Kierowcy mają do dyspozycji po pasie w każdą stronę i miejsca parkingowe przy jezdni w zatokach. Po północnej stronie ulicy powstała nowa droga rowerowa, która dopiero tuż przed Marymoncką przechodzi na drugą stronę jezdni i łączy się z ciągiem wzdłuż Marymonckiej omijając plac parkingowy tamtejszej jednostki straży pożarnej".
Na remoncie skorzystali też pasażerowie autobusów - po obu stronach ulicy powstały nowe przystanki z wiatami i podniesiono przy nich krawężniki, żeby wygodniej się wsiadało i wysiadało. Podobnie jak w zatokach parkingowych, dzięki czemu przestrzeń dla aut została oddzielona od tej dla pieszych. Drogowcy zastrzegają jednak, że przy przejściach i przejazdach rowerowych krawężniki są obniżone do poziomu jezdni.
Chodniki po obu stronach jezdni zyskały płyty antysmogowe. W walce o czyste powietrze pomagają też rozłożyste drzewa teraz dodatkowo obsiane wokół pni trawą. Wieczorne spacery po okolicy uprzyjemnią z kolei nowe latarnie ledowe.
Został im remont skrzyżowania
Remont alei Zjednoczenia rozpoczął się w 2019 roku. Drogowcy wcześniej zakończyli pierwszy etap prac na odcinku od Żeromskiego do Kasprowicza. Teraz zapowiadają kolejny. "Lada dzień ruszamy z kolejnym etapem, czyli skrzyżowaniem z ulicą Kasprowicza, przy którym mieści się wejście do metra Stare Bielany" - czytamy w komunikacie.
W ramach tego etapu ma powstać brakujący fragment drogi dla rowerów wraz z przejazdem przez skrzyżowanie z Kasprowicza. Wyremontowane zostaną też chodniki. Na wysokości stacji metra ZDM zaplanował przesiadkowy parking rowerowy, na którym ma zmieścić się blisko 40 jednośladów.
Nie ucierpi żadne drzewo
Prace prowadzone są w koordynacji ze stołecznym Zarządem Zieleni. "Budowa drogi dla rowerów nie wiąże się z wycinką ani jednego drzewa. Tam, gdzie to możliwe trasa ominie je łagodnym łukiem. Pojedyncze młode drzewa zostaną zaś przesadzone w inne miejsce" - zapewniają drogowcy i zapowiadają, że roboty na skrzyżowaniu chcą zakończyć do końca maja.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: ZDM