Próbowali wyłudzić poufne dane

 
Alior Bank już interweniował w sprawie
Źródło: TVN24.pl

- Zaktualizuj swoje konto albo w ciągu 48 godzin zostanie ono zablokowane - taką wiadomość znalazł w swojej skrzynce mailowej nasz internauta, klient Alior Banku. Jak się okazało, to próba oszustwa i wyłudzenia danych.

- Przestraszyły mnie błędy w mailu - niedokładne tłumaczenia, literówki. Sprawdzam stronę podaną w mailu i oczywiście strona fałszywa, która na pewno zapisuje loginy i hasła, które później posłużą do opróżnienia kont - napisał na platformę Kontakt TVN24 zaniepokojony internauta Michał.

Sprawdziliśmy. Rzeczywiście, strona żądała podania numeru klienta, a następnie hasła dostępu do elektronicznego konta. Po wypełnieniu obu rubryk ukazywała się wiadomość "Nastąpiło poprawne wylogowanie z systemu".

Fałszywa strona

Strona okazała się fałszywa. Zaalarmowany Alior Bank zdążył już ostrzec swoich klientów. Zaapelował o niepodawanie żadnych osobistych danych. Uruchomił również specjalny numer, pod który można dzwonić w przypadku, gdy już się odpowiedziało na podejrzany e-mail.

Taką wiadomość mogli zobaczyć klienci Alior Banku
Taką wiadomość mogli zobaczyć klienci Alior Banku
Źródło: Kontakt TVN24

- Przypominamy też, że Alior Bank nigdy drogą e-mailową nie zwraca się do swoich Klientów o podanie lub weryfikację haseł, danych osobowych czy numerów kart płatniczych. Wszelkie tego typu wiadomości e-mail mogą być nieuprawnioną próbą pozyskania od Państwa poufnych danych osobistych - napisano w komunikacie przygotowanym przez bank.

Bank zaleca też swoim klientom każdorazowe sprawdzenie, czy adres i certyfikat strony logowania do bankowości elektronicznej jest prawidłowy.

Fałszywa strona została już zablokowana.

Źródło: Kontakt TVN24

Czytaj także: