- Zaktualizuj swoje konto albo w ciągu 48 godzin zostanie ono zablokowane - taką wiadomość znalazł w swojej skrzynce mailowej nasz internauta, klient Alior Banku. Jak się okazało, to próba oszustwa i wyłudzenia danych.
- Przestraszyły mnie błędy w mailu - niedokładne tłumaczenia, literówki. Sprawdzam stronę podaną w mailu i oczywiście strona fałszywa, która na pewno zapisuje loginy i hasła, które później posłużą do opróżnienia kont - napisał na platformę Kontakt TVN24 zaniepokojony internauta Michał.
Sprawdziliśmy. Rzeczywiście, strona żądała podania numeru klienta, a następnie hasła dostępu do elektronicznego konta. Po wypełnieniu obu rubryk ukazywała się wiadomość "Nastąpiło poprawne wylogowanie z systemu".
Fałszywa strona
Strona okazała się fałszywa. Zaalarmowany Alior Bank zdążył już ostrzec swoich klientów. Zaapelował o niepodawanie żadnych osobistych danych. Uruchomił również specjalny numer, pod który można dzwonić w przypadku, gdy już się odpowiedziało na podejrzany e-mail.
- Przypominamy też, że Alior Bank nigdy drogą e-mailową nie zwraca się do swoich Klientów o podanie lub weryfikację haseł, danych osobowych czy numerów kart płatniczych. Wszelkie tego typu wiadomości e-mail mogą być nieuprawnioną próbą pozyskania od Państwa poufnych danych osobistych - napisano w komunikacie przygotowanym przez bank.
Bank zaleca też swoim klientom każdorazowe sprawdzenie, czy adres i certyfikat strony logowania do bankowości elektronicznej jest prawidłowy.
Fałszywa strona została już zablokowana.
Źródło: Kontakt TVN24
Źródło zdjęcia głównego: TVN24.pl