Tech

Tech

W podstawowej wersji kosztuje 800 tys. zł. Poznaj odświeżonego Continentala GT S

GT S to ulepszona i odświeżona wersja najlepiej sprzedającego się modelu Bentleya - Continental. Ośmiocylindrowy silnik o pojemności 4 litrów ma moc 521 koni mechanicznych. Pozwala on rozpędzić auto do 100 km/h w około 4,5 sekundy. Nowe felgi, lampy i zmniejszona maskownica nadają samochodowi agresywny wygląd. Wnętrze jest wykończone luksusowo - użyto w nim m. in. skóry i włókna węglowego. Taki samochód nie może być tani. Wersja podstawowa kosztuje równowartość ponad 800 tysięcy złotych.

Robot pomaga chorej dziewczynce. "To doskonała lekcja"

Kiedy w klasie Karie Miller dzieci uczą się liczyć, w jednej z ławek zamiast ich koleżanki siedzi miś Riley. To miejsce należy do Cary Smith. Diagnoza, jaką postawili lekarze, jest dla niej trudna. Tym bardziej, że zamiast w leżeć szpitalu, wolałaby uczyć się czytać i poznawać przyjaciół. Na szczęście Cara może być wśród szkolnych kolegów dzięki technologii.

"Rybodrony" zbadają Lagunę Wenecką. Są samodzielne i potrafią wymieniać się energią

Poruszają się w wodzie jak prawdziwe ryby, choć nie są nimi. Drony do pracy pod wodą mierzą ok. 20 centymetrów i ważą niecały kilogram. Urządzenie jest wypełnione elektroniką i całkowicie samodzielne. Oto podwodne drony, które pomogą badać podwodne ekosystemy. Za kilka miesięcy ponad 120 urządzeń zostanie wpuszczonych do Laguny Weneckiej, by zgłębić tajemnice tej części Włoch.

Internetowe balony wkrótce w Indiach. Google negocjuje

Alphabet, czyli firma należąca do Google'a, negocjuje z władzami Indii ws. projektu wykorzystania balonów stratosferycznych do zapewnienia dostępu do Internetu dla mieszkańców obszarów o słabej infrastrukturze telekomunikacyjnej - informuje "Wall Street Journal".

Volkswagen dopłaci klientom do podatku

Koncern Volkswagen oświadczył w piątek, że wyrówna ewentualne niedobory podatkowe swych klientów, którzy padli ofiarą afery z manipulowaniem pomiarami emisji dwutlenku węgla w sprzedawanych im samochodach.

Otworzy drzwi, zapamięta hasło. Wszczep sobie chipa

Pozwalają na zapisywanie haseł i przeglądanie stron, a nawet otwieranie drzwi. W przyszłości będzie można nimi zapłacić zbliżeniowo lub przesłać informacje o położeniu geograficznym. Mowa o chipach, które można wszczepić pod skórę. Urządzenie jest praktycznie niewyczuwalne, ma wielkość ziarnka ryżu, a wstrzykuje się je specjalną strzykawką w dowolne miejsce na ciele. Na świecie jest już 10 tys. osób z wszczepionym mikroprocesorem.

Bruksela naciska na Volkswagena. Trzeba przyspieszyć śledztwo

KE naciska na Volkswagena, by ten przyspieszył wewnętrze śledztwo dotyczące nieprawidłowości w pomiarze wydzielania spalin. W reakcji na informacje, że koncern mógł też oszukiwać ws. emisji CO2, KE podkreśliła, że za przekroczenie tych norm grożą kary.

Ekspert: sprawa Volkswagena uderzy w polskich dilerów tych aut

Ciężar zrekompensowania klientom strat związanych ze sprawą Volkswagena może spaść w dużej części na dilerów aut, bo przepisy zachęcają do korzystania z prawa rękojmi, czyli odszkodowania od sprzedawców - mówi PAP Mariusz Kowolik z kancelarii Sadkowski i Wspólnicy.

Ford składał auto 90 minut. Tesla potrzebuje... pięciu dni

Na początku XX wieku Henry Ford zrewolucjonizował produkcję samochodów. W tamtych czasach złożenie auta zajmowało 12 godzin. W 1913 roku Ford skrócił ten czas do 90 minut. Ponad 100 lat później prace wykonują maszyny, benzynę zastąpiono bateriami, a zamiast stali używa się aluminium. Tak wygląda produkcja pojazdów w nowoczesnej fabryce Tesli. I choć jest ona zautomatyzowana to złożenie elektrycznego auta trwa tutaj 5 dni.

Twitter zaskakuje: serca wyparły gwiazdki

Nie lada zaskoczenie czekało na miliony użytkowników Twittera. We wtorek na popularnym portalu społecznościowym zamiast tradycyjnej gwiazdki pojawiło się bowiem serce. - Serce jest bardziej wyraziste, co pozwala na przekazanie szeregu emocji i łatwo łączy ludzi - tłumaczą przedstawiciele Twittera.

Niepewny przetarg na caracale. "Kupujemy przychylność Francuzów czy zdolności bojowe armii?"

- Do tej pory mieliśmy wiele przetargów na rozmaite sprzęty - F16, caracale, patrioty. To jest absurdalne. Musimy popukać się po głowie i zastanowić, czy kupujemy przychylność Amerykanów, Francuzów czy zdolności bojowe naszej armii - mówił na antenie TVN24 BiŚ Wojciech Łuczak, wydawca magazynu "Raport WTO". Wraz ze zmianą na stanowisku ministra obrony narodowej może okazać się, że wart miliardy złotych przetarg na śmigłowce dla armii może zostać anulowany. Wszystko zależy od nowego szefa resortu.

Volkswagen manipulował też większymi silnikami? Koncern zaprzecza

Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA) poinformowała w poniedziałek o rozszerzeniu śledztwa przeciwko Volkswagenowi w tzw. aferze spalinowej. Manipulacje pomiarem spalin wykryto także w pojazdach tego koncernu z silnikami dieslowskimi o pojemności 3 l. Rzecznik koncernu zaprzeczył tym zarzutom.

Internet z drona, balona i satelity. Firmy szykują rewolucję

Nadal aż 57 proc. mieszkańców świata nie ma dostępu do internetu. ONZ za cel postawił sobie zredukowanie tej liczby do 50 proc. najpóźniej do 2020 roku. Do jego realizacji włączają się firmy, które mają w tym także własny cel: zwiększenie liczby użytkowników sieci, to często także większe wpływy do ich budżetów. Google, Facebook, SpaceX i OneWeb to firmy, które proponują innowacyjne rozwiązania i już prowadzą badania i testy.

Samochody na wodór. "To paliwo przyszłości"

Dzięki możliwości pozyskiwania z wielu źródeł wodór stanie się paliwem przyszłości dla motoryzacji - uważa przedstawiciel Akademii Toyoty i Lexusa dr inż. Andrzej Szałek. Zwrócił też uwagę, że samochody wodorowe są przyjazne dla środowiska.

Boisz się latać? Ta aplikacja jest dla ciebie!

Awiofobia - tak nazywa się paniczny lęk przed lataniem. Powstała aplikacja na smartfona, która pomoże z nim walczyć. Jej pomysłodawcą jest Ulrik Pedersen, pilot Skandynawskich Linii Lotniczych SAS.

Chińczycy rozwijają technologie IT. Zaleją nimi Europę?

Działający w chmurze obliczeniowej rodzimy system operacyjny czy system nawigacyjny konkurencyjny wobec amerykańskiego GPS. To tylko niektóre rozwiązania, nad którymi pracują dziś Chińczycy. W nadchodzących latach Pekin zacznie prawdopodobnie eksportować swoje rozwiązania za granicę. - Jeśli poradzimy sobie na olbrzymim chińskim rynku i osiągniemy tu dobre rezultaty, na pewno wiele krajów będzie zainteresowanych, tak jak w przypadku produktów Huaweia czy ZTE. Jeśli mam dobry produkt, pójdę z nim do Afryki, na Bliski Wschód, nawet do Europy - powiedział Li Junjie z Chińskiej Akademii Nauk.

Internet z balona. Google przyspiesza z przełomowym projektem

Myślimy, że internet to globalna społeczność, ale aż dwie trzecie naszej populacji nie ma dostępu do sieci. Projekt Loon, za pomocą balonów stratosferycznych, fal radiowych i paneli słonecznych, wypełni tę lukę. A wykluczeni cyfrowo, zwłaszcza zamieszkujących odległe tereny, mają stać się pełnoprawnymi członkami globalnej wioski - tak Google opisuje swój projekt, który ma zrewolucjonizować świat. A ten właśnie wchodzi w decydującą fazę.