Dla firm

Dla firm

Wiążąca informacja stawkowa WIS - komu i kiedy jest wydawana

Wiążąca informacja stawkowa, czyli tzw. WIS, to decyzja, która wydawana jest na potrzeby opodatkowania podatkiem dostawy towarów, importu towarów, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów albo świadczenia usług. Jej zadaniem jest ułatwienie stosowania przepisów, które dotyczą stawek podatku VAT, oraz zapewnienie w tym zakresie ochrony prawnej w razie kontroli. 

Giełda długów – co to takiego i jak działa

Giełda długów czy też giełda wierzytelności to stosunkowo nowy rejestr informacji gospodarczych, który staje się coraz bardziej popularny. Krajowa giełda długów stanowi doskonały sposób na odzyskanie wierzytelności, a co najważniejsze działa całkowicie zgodnie z prawem. Czym dokładnie jest internetowa giełda długów i w jaki sposób pomaga wierzycielom odzyskać należności?

Odprawa pośmiertna – wysokość, opodatkowanie, obowiązki pracodawcy

Zasady nabycia odprawy pośmiertnej są uregulowane art. 93 Kodeksu pracy i muszą być znane nie tylko pracodawcom, ale i pracownikom. Zapisy tego artykułu wyjaśniają, ile wynosi odprawa pośmiertna oraz w jakich okolicznościach jest przyznawana. Treść art. 93 k.p. powinna interesować również bliskich osoby pracującej, gdyż można z niego dowiedzieć się, komu przysługuje odprawa pośmiertna.

Nota korygująca – kto i w jakich okolicznościach ją wystawia?

Nota korygująca to dokument, który jest sposobem na naprawienie nieprawidłowości powstałych na fakturze. Notę korygującą wystawia nabywca w wypadku, gdy zauważy pomyłki w zakresie określonych przepisami danych. Notę korygującą do faktury należy odróżnić od faktury korygującej.

Remanent – co obejmuje? Jak i kiedy należy go sporządzić?

Remanent to obowiązek nałożony na podatników, którzy prowadzą podatkową księgę przychodów i rozchodów. Pozwala on oszacować stan ilościowy i wartościowy posiadanych w firmie towarów oraz porównać go z ilościami, które wynikają ze stosownych dokumentów księgowych oraz z ewidencji.

Branding – co to jest i jakie są jego cele? Rodzaje brandingu

Branding to jedna z technik marketingowych, która polega na kreowaniu i utrwalaniu w świadomości konsumentów pozytywnego wizerunku marki. Wszystko to ma na celu przyniesienie wymiernych korzyści w postaci zwiększenia zysków firmy. Jednym z elementów budowania świadomości marki jest jej logo. 

Popyt – czym jest i jak wpływa na podaż

Popyt i podaż to podstawowe pojęcia związane z wymianą handlową. To one w zasadniczym stopniu decydują o cenach wszelkich produktów i usług w gospodarce wolnorynkowej. Czym dokładnie jest jednak popyt i jakie ma to znaczenie? W jaki sposób popyt wpływa na podaż?

Spis z natury – kiedy trzeba go sporządzić i jakie dane powinien zawierać

Spis z natury pozwala na ocenę rzeczywistego stanu ilościowego i wartościowego w firmie. Zgodnie z Ustawą o rachunkowości spis z natury jest sposobem przeprowadzenia inwentaryzacji, zaś w świetle Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów sporządzenie i wpisanie do księgi spisu z natury jest obowiązkiem podatników.