Jak zmieniła się szkoła po reformach Przemysława Czarnka? Sondaż

Źródło:
Rzeczpospolita, tvn24.pl
Wychowanie do życia w rodzinie priorytetem ministra Czarnka
Wychowanie do życia w rodzinie priorytetem ministra CzarnkaFakty TVN
wideo 2/28
Wychowanie do życia w rodzinie priorytetem ministra CzarnkaFakty TVN

Jak zmienia się polska szkoła w wyniku reform Przemysława Czarnka? Takie pytanie usłyszeli respondenci sondażu opublikowanego przez "Rzeczpospolitą". W tekście przypominamy niektóre z propozycji ministra edukacji i nauki.

CZYTAJ WIĘCEJ: #BEZPRZERWY. ROK SZKOLNY Z TVN24

Respondenci sondażu SW Research wykonanego dla portalu dziennika "Rzeczpospolita" odpowiedzieli na pytanie, "jak zmienia się polska szkoła" w wyniku reform ministra edukacji i nauki Przemysława Czarnka.

#BEZPRZERWY. ROK SZKOLNY Z TVN24

POKAŻCIE NAM PLANY LECJI WASZYCH DZIECI

57 procent z nich uznało, że zmienia się ona na gorsze, a 13,2 procent że zmienia się na lepsze. 16,6 procent ankietowanych stwierdziło, że Przemysław Czarnek nie zmienia szkoły ani na lepsze, ani na gorsze. Zdania w tej sprawie nie wyraziło 13,2 procent pytanych.

OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE W TVN24 GO

>> Czarnek idzie na zwarcie. Z "pałką na dyrektorów", z "kneblem" nawet na szkoły prywatne

Propozycje ministra Przemysława Czarnka

W czerwcu informowaliśmy o zapowiedzi nowelizacji ustawy Prawo oświatowe, której zapisy w praktyce mają doprowadzić do podporządkowania kuratorom procesu powoływania dyrektorów przedszkoli, szkół i placówek oświatowych. Dyrektorzy mają też być skuteczniej kontrolowani przez nadzór pedagogiczny, a w razie zastrzeżeń do ich pracy - zawieszani lub odwoływani.

Minister Czarnek chce przejąć władzę nad dyrektorami szkół. "Najgorszy pomysł w oświacie od 25 lat"

W lipcu resort opublikował priorytety na nowy rok szkolny, wśród których znalazły się między innymi "wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny", "wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro" czy "działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej, wprowadzenia w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych".

Uwaga środowisk oświatowych skupiła się na jednak "ugruntowaniu cnót niewieścich", których w oficjalnych dokumentach nie ma, ale mówił o nich ministerialny doradca, dr hab. Paweł Skrzydlewski.

Czy "cnoty niewieście" są priorytetem ministerstwa edukacji? Zaglądamy do dokumentów

O co chodzi w "cnotach niewieścich"?
O co chodzi w "cnotach niewieścich"?Fakty TVN

W sierpniu "Rzeczpospolita" podała, że Czarnek "chce ręcznie sterować ocenianiem szkół wyższych". Według dziennika wynika to z projektu nowelizacji rozporządzenia w sprawie ewaluacji jakości działalności naukowej.

"Rzeczpospolita": minister Czarnek chce ręcznie sterować ocenianiem szkół wyższych

Czarnek funkcję ministra edukacji i nauki pełni od października 2020 roku, zastąpił na tym stanowisku Dariusza Piontkowskiego.

Autorka/Autor:akw/kab

Źródło: Rzeczpospolita, tvn24.pl