"Get Lucky" - najnowszy singiel francuskiego duetu Daft Punk, z gościnnym udziałem Pharrella Williamsa - pobił dotychczasowy rekord odtworzeń w serwisie Spotify w ciągu jednego dnia w Wielkiej Brytanii i USA. Utwór jest też numerem 1. na iTunes w ponad 40 krajach.
Pierwszy singiel Daft Punk od ośmiu lat tak zachwycił fanów francuskiego duetu, że bije rekordy popularności.
Jak poinformował muzyczny serwis Spotify, który pozwala na słuchanie na żądanie płyt i pojedynczych utworów za pomocą komputerów, smartfonów i tabletów, "Get Lucky" jest obecnie najchętniej słuchaną piosenką w Wielkiej Brytanii i USA. W obu krajach zaliczył też największą liczbę odtworzeń w ciągu jednego dnia.
Utwór już pierwszego dnia pobił rekordy do tej pory należące do duetu Macklemore & Ryan Lewis i ich hitu "Thrift Shop" (USA) oraz zespołu Bastille i ich singla "Pompeii" (Wielka Brytania).
- To najlepszy debiut singla w 2013 roku. Spodziewamy się, że album, z którego pochodzi, stanie się jednym z największych, jeśli nie największym hitem na Spotify w tym roku - powiedział Will Hope ze Spotify.
Sukces z powodu tęsknoty?
"Get Lucky" jest już numerem 1. także na iTunes w ponad 40 krajach. Piosenka przypadła do gustu, bo Thomas Bangalter i Guy De Homem-Christo - dzięki pomocy Pharella Williamsa i gitarzysty z formacji Chic, Nile'a Rodgersa - po raz kolejny przenoszą nas w czasie do swojej własnej muzycznej epoki, gdzie przeszłość w osobliwy sposób miesza się z przyszłością.
"Utwór jest fenomenalny, choć nie dzieje się w nim nic wyjątkowego. O jego natychmiastowym ogromnym sukcesie zadecydowała po prostu tęsknota za minioną muzyczną epoką" - ocenili recenzenci.
Utwór promuje płytę "Random Access Memories", która do sklepów trafi 21 maja. Na albumie znajdzie się trzynaście utworów. Daft Punk zainteresowanie ich pierwszą płytą od 2005 roku umiejętnie podgrzewają już od stycznia.
- Ponownie okazali się prawdziwymi innowatorami, nie tylko z powodu nowego kierunku muzycznego i gwiazdorskiej obsady współpracowników, ale także dlatego, że przeprowadzili jedną z najlepszych kampanii promujących płytę - ocenił Will Hope.
Autor: am//bgr / Źródło: BBC News, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Columbia Records