Inwestorem trasy jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. "Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności" - wskazuje biuro prasowe wojewody.
Trzy odcinki
W komunikacie napisano, że budowa drogi ekspresowej S17 od węzła Lubelska do początku obwodnicy Garwolina podzielona jest na trzy odcinki.
Wydane przez Wojewodę Mazowieckiego 29 marca 2018 roku zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dotyczy drugiej części odcinka biegnącego od węzła Lubelska (bez węzła) do początku obwodnicy Kołbieli - dokładnie od 5,65 kilometra do 19,2 kilometra" - napisano w komunikacie. Na pierwszą, 1,5-kilometrową część tego odcinka wojewoda wydał pozwolenie w lutym.
Realizowany odcinek zlokalizowany jest na terenie gmin: Wiązowna, Otwock i Celestynów. Projekt budowlany obejmuje budowę trzech węzłów drogowych: Wiązowna, Otwock i Ostrów.
3 sierpnia 2017 roku wydał decyzję ZRID, dotyczącą kolejnego odcinka drogi ekspresowej S17: od końca obwodnicy Kołbieli do początku obwodnicy Garwolina, liczącego około 13 kilometrów.
Z kolei 15 marca 2018 roku wojewoda wydał decyzję ZRID dla 2,5-kilometrowego odcinka S17 od węzła Zakręt do węzła Lubelska (bez węzła).
Wciąż nie ma jednak pozwolenia na budowę samej obwodnicy Kołbieli.
Zobacz też wizualizacje budowanej Południowej Obwodnicy Warszawy:
POW wizualizacja
POW wizualizacja
PAP/kw/pm
Źródło zdjęcia głównego: mazowieckie.pl