Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wydała komunikat o opóźnieniach przy budowie Południowej Obwodnicy Warszawy. Podała konkretne terminy w przypadku odcinka B, czyli mostu łączącego Wilanów z Wawrem oraz odcinka C od Wału Miedzeszyńskiego do węzła Lubelska. W przypadku tunelu pod Ursynowem wciąż rozpatrywane są roszczenia, a termin jego oddania nie jest znany.
O opóźnieniach w realizacji inwestycji informowaliśmy pod koniec stycznia tego roku. Wówczas Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że nie uda się dotrzymać terminów dla odcinka A, czyli tunelu pod Ursynowem oraz odcinka C od Wału Miedzeszyńskiego do węzła Lubelska. Pierwotnie, termin zakończenia prac na całej długości POW był ustalony na sierpień 2020 roku.
Opóźnienia
W poniedziałek Tarnowska przekazała w rozmowie z PAP, że termin oddania odcinka B od Przyczółkowej do Wału Miedzeszyńskiego został wydłużony do października 2020 roku. Wyjaśniła, że w przypadku przesunięć na tym odcinku uwzględniono między innymi uwagi dotyczące nieprzewidzianych warunków gruntowych czy też odnotowaną w ubiegłym roku wysoką falę na Wiśle. Potwierdziła również nasze wcześniejsze ustalenia dotyczące odcinka C, na którym prace mają zakończyć się w grudniu. Sprecyzowała, że w tym przypadku przesunięcie dotyczy węzła Patriotów i wynika z zawartego z PKP PLK porozumienia. Chodzi o budowę wiaduktu kolejowego pod rozbudowę linii kolejowej do układu czterotorowego.
Wciąż nie wiadomo jednak, w jakim stopniu opóźni się budowa ursynowskiego odcinka POW. - Jeżeli chodzi o zadanie A, czyli odcinek prowadzący przez Ursynów, to tutaj w rozpatrywaniu są roszczenia złożone przez wykonawcę - przekazała PAP Tarnowska. Nie sprecyzowała jednak czego dotyczą roszczenia, i dodała, że termin oddania odcinka A będzie znany po ich rozpatrzeniu.
Jak podkreśliła Tarnowska, opóźnienia nie wynikają z sytuacji epidemicznej w kraju.
Południowa Obwodnica Warszawy
Południowa Obwodnica Warszawy zepnie ze sobą odcinki autostrady A2. Pracę trwają od węzła Puławska do węzła Lubelska. Przez Ursynów trasa będzie biegła tunelem pod linią metra. Po minięciu Wilanowa, kierowcy wjadą na most, a potem odcinkiem wawerskim dojadą właśnie do węzła Lubelska. Droga będzie miała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, każda po 14,5 metra szerokości, a także ścieżki pieszo-rowerowe po obu stronach. Sam most docelowo będzie mieć półtora kilometra długości i 46 metrów szerokości.
Źródło: PAP, tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Artur Węgrzynowicz / tvnwarszawa.pl