Powstaną też docelowe pasy i przejazd dla rowerzystów przez jezdnię Emilii Plater. Ustawione będą też słupki blokujące, tzw. syrenki. „Na jezdni zachodniej przewidziano usunięcie istniejących strzałek oraz linii zatrzymań i wykonanie nowego oznakowania dostosowanego do lokalizacji przejścia dla pieszych. Na wyjeździe z pętli Dworzec Centralny wyznaczono oznakowaniem poziomym i pionowym 2 pasy ruchu, z czego jeden do skrętu w lewo, drugi do skrętu w prawo. W pasie dzielącym jezdnie należy wyznaczyć powierzchnią wyłączoną z ruchu korytarz dla pojazdów wyjeżdżających z pętli. Na jezdni wschodniej przewidziano wyznaczenie pasa postojowego dla autobusów” – podają drogowcy. Zwycięzca przetargu będzie miał 60 dni na ich wykonanie od momentu podpisania umowy.
Drogowcy ulegli, przejście zostaje
Przejście dla pieszych obok Złotych Tarasów zostało uruchomione w listopadzie 2010 roku. W założeniu było tymczasowe i miało działać do chwili, gdy kolejarze zakończą remont równoległego przejścia podziemnego. Gdy modernizacja tunelu dobiegła końca, okazało się, że piesi wciąż wolą przejście naziemne. Presja społeczna rosła, ale drogowcy nie chcieli słyszeć o legalizacji tymczasowej zebry. Co ich przekonało?- Mimo remontu przejścia podziemnego nie ma ułatwień dla niepełnosprawnych, osób wózkami z dziećmi czy bagażami. Postanowiliśmy przychylić się do próśb, przy okazji udowadniając, że nie jesteśmy twardogłowymi urzędnikami przywiązanymi tylko do swoich pomysłów – mówił Adam Sobieraj.
ran
Co ostatecznie przekonało Zarząd Dróg Miejskich?
Źródło zdjęcia głównego: Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl