Wuwuzelę zamienili na rower. Nowa promocja Warszawy

Nowe grafiki promują Warszawę
Nowe grafiki promują Warszawę
Źródło: UM

Chopin jadący na rowerze Veturilo i Syrenka odpoczywająca nad Wisłą - to nowa odsłona kampanii promującej Warszawę. Plakaty będą pojawiać się na lodówkach z napojami ustawianych przy kioskach z prasą.

Pomniki Syrenki i Chopina to symbole stolicy, które promowały Warszawę w czasie Euro 2012. Jeszcze można je znaleźć na plakatach przy kioskach z prasą. Na tych starych pomniki m.in. grały na wuwuzelach. Symbole pojawiły się również w spotach reklamowych zachęcających do zwiedzania Warszawy.

Zielono im nad Wisłą

Biuro promocji uznało, że nadszedł czas by zmienić wizerunek Chopina i Syrenki. Teraz symbole stolicy na plakatach odpoczywają w Warszawie. Fryderyk jeździ na rowerze Veturilo (notabene, dlaczego niezgodnie z przepisami?), a Syrenka opala się nad Wisłą. Oboje wylegują się w miejskim parku. Na plakatach pojawiają się również takie symbole miasta jak klubokawiarnia "Warszawa Powiśle", Zamek Królewski, czy Muzeum Chopina. Jest również Stadion Narodowy i napis "Take a break on the Vistula". Wszystko jest w tonacji jasno zielonej.

- Utrzymane w zielonej tonacji plakaty korespondują z ekologicznym przekazem prezentującym Warszawę nie tylko jako stolicę dbającą o rozwój w zgodzie z naturalnym środowiskiem, ale także jako miasto o ogromnym przyrodniczym zapleczu. Miejskie lasy, parki, skwery, rozległe plaże nad Wisłą, na których powstają bulwary, sąsiadują z nowoczesnymi budynkami wznoszonymi z uwzględnieniem ekologicznych standardów. Kolorystyka wizerunków symboli Warszawy to także nawiązanie do listopadowego szczytu klimatycznego – czytamy na stronie urzędu miasta.

Nową ekspozycję można już zobaczyć na ul. Marszałkowskiej i w Al. Jerozolimskich. Projekty graficzne zrobił Ernesto Gonzales, grafik i autor komiksów, znany m.in. z prac dla Muzeum Powstania Warszawskiego ("Morowe Panny").

Koszty opracowania graficznego oraz druku i wyklejenia poniosła Coca-Cola HBC Polska.

PRZED EURO WARSZAWĘ PROMOWAŁ KONTROWERSYJNY KLIP:

lata//ec

Czytaj także: