O planowanym przebiegu najdłuższego odcinka Wschodniej Obwodnicy Warszawy, od węzła Drewnica do węzła Zakręt, napisaliśmy we wtorek. Drogowcy podzielili ten odcinek na dwie części. W kwietniu udało im się wystąpić o decyzję środowiskową na pierwszy ponad 3,5-kilometrowy odcinek licząc od Drewnicy.
Bez tunelu i węzła
Kontrowersje wywołał drugi odcinek. Jeden z proponowanych wariantów zakładał, że między ulicami Niemcewicza a Uroczą powstanie tunel, a przy skrzyżowaniu nowej drogi z ul. 1. Pułku Praskiego - węzeł "Wesoła". Ale GDDKiA zdecydowała się na inne rozwiązanie.
Tędy pobiegnie Wschodnia Obwodnica Warszawy
- Przeprowadzone Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe jako najkorzystniejszy wskazało wariant przez Sulejówek, bez tunelu w Wesołej - mówiła Agnieszka Stefańska, rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
I zapewniała, że w analizie wzięto pod uwagę możliwe natężenie ruchu, wpływ na środowisko i koszty.
Wesoła protestuje
Takie rozwiązanie nie przypadło do gustu władzom Wesołej. – Jesteśmy zaskoczeni takim rozwiązaniem. Zupełnie nam się to nie podoba. Nie jest to korzystne dla mieszkańców osiedli, z którymi będzie sąsiadowała droga – mówi Edward Kłos, burmistrz dzielnicy.
Jakie są zatem postulaty mieszkańców? - Chcielibyśmy budowy tunelu, tak by ograniczyć hałas. Co więcej, jeśli mamy mieć taką drogę u siebie, to powinniśmy w pełni z niej skorzystać. Dlatego mieszkańcom osiedla przydałby się węzeł, z którego mogliby korzystać – argumentuje burmistrz.
Będą konsultacje
GDDKiA nie wystąpiła jeszcze o decyzję środowiskową w sprawie fragmentu trasy przebiegającego przez Wesołą i Sulejówek.
- Swoje stanowisko na temat przebiegu trasy zainteresowane strony będą mogły wyrazić w trakcie konsultacji społecznych – zapowiada Stefańska. - Jest to jeden z obowiązkowych etapów poprzedzających wydanie decyzji środowiskowej, która to dopiero ostatecznie wskaże przebieg trasy - zaznacza.
Władze Wesołej liczą na uwzględnienie swoich postulatów. – Nic nie jest jeszcze przesądzone. Chcemy wypracować takie rozwiązanie, które będzie do zaakceptowania przez mieszkańców – dodaje burmistrz Kłos.
Warszawski ring
WOW to droga ekspresowa (S17), która od wschodu zamknie ring warszawskiej obwodnicy. Łączyć się będzie z Południową Obwodnicą Warszawy (węzeł Lubelska) oraz z Trasą S8 (węzeł Drewnica). To w sumie ponad 20 km nowej trasy. Inwestycję podzielono na trzy odcinki: węzeł Drewnica - węzeł Zakręt (15 km), węzeł Zakręt - węzeł Lubelska (2,5 km) oraz sam węzeł Lubelska (2 km). Zgodnie z obecnymi planami trasa ma zostać zbudowana do 2020 roku
W sumie warszawski ring będzie miał ok. 82 km długości. Do użytku zostało już oddanych ok. 38 km. - Kolejne 6,8 km jest na etapie realizacji (trasa AK z mostem Grota-Roweckiego oraz fragment obwodnicy Marek, który także jest częścią warszawskiego ringu) natomiast 18,5 km na etapie przetargu (Południowa Obwodnica Warszawy) - wyjaśnia rzeczniczka.
jb/b
Źródło zdjęcia głównego: tvnwarszawa.pl