Powstaną trzy bezkolizyjne skrzyżowania z linią kolejową Warszawa Zachodnia - Terespol w Rembertowie i Wesołej. Na razie ratusz otworzył oferty w przetargu na dokumentację projektową. Łącznie złożono 11 propozycji: sześć na projekt wiaduktu w ciągu Chełmżyńskiej, trzy na tunel w ciąg ulicy 1 Praskiego Pułku w Wesołej i dwie na tunel w ciągu ulicy Marsa.
To wspólna inwestycja PKP PLK i stołecznego ratusza, która ma poprawić bezpieczeństwo na skrzyżowaniach dróg z torowiskami w Rembertowie i Wesołej na linii nr 2 (Warszawa Zachodnia - Terespol).
Na oferty ratusz czekał do 8 czerwca. - Łącznie złożono ich 11: sześć na projekt wiaduktu w ciągu ulicy Chełmżyńskiej (ceny od 691 tys. do 1,5 mln zł), trzy na tunel w ciągu ulicy 1 Praskiego Pułku w Wesołej (1,5-1,8 mln zł) i dwie na tunel w ciągu ulicy Marsa (1,5-2,9 mln zł) – informuje Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych.
18 miesięcy na projekt
Wybrani wykonawcy będą mieli półtora roku od podpisania umowy na przygotowanie poszczególnych projektów i uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.
Ogłoszony przetarg podzielono na trzy części. Oferty można było składać na jedno lub więcej zadań.
Jak informował wcześniej stołeczny ratusz, wykonawca oprócz projektu wiaduktu w ciągu Chełmżyńskiej dodatkowo ma uwzględnić możliwości zaprojektowania w przyszłości przystanku kolejowego dla osiedla Kawęczyn-Wygoda. Powstać tam ma peron wyspowy dla pociągów jadących linią średnicową oraz dwóch peronów jednokrawędziowych przy torach skrajnych dla składów kursujących na trasie Sulejówek Miłosna― Ożarów, jadących linią obwodową.
Tunel zamiast zakorkowanego przejazdu
Drogowcy z kolejarzami chcą zbudować tunel na wiecznie zakorkowanym przejeździe przy przystanku PKP Warszawa Rembertów, w ciągu ulicy Marsa i al. gen. A. Chruściela "Montera". Tam także zarezerwowana zostanie rezerwa pod położenie dodatkowych torów oraz przebudowane zostanie istniejące przejście podziemne. Poprawią estetykę, perony zyskają nowe wiaty, pojawią się nowe elementy małej architektury.
Tunel drogowy powstanie także pod torami przy przystanku PKP w Wesołej w ciągu ulicy 1 Praskiego Pułku w połączeniu z Okuniewską. Tam także zaplanowano przebudowę peronów, aby ułatwić pasażerom dojście do nich oraz opuszczenie przystanku.
Inwestycję kolejarze i stołeczny ratusz sfinansują po połowie z udziałem środków unijnych. Wyłoniony w przetargu wykonawca lub wykonawcy będą mieli 18 miesięcy na realizacji zadania i uzyskania niezbędnych pozwoleń.
skw/b