O siedem dni został wydłużony nabór na rachmistrzów do Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań. Ratusz poinformował, jakie kryteria muszą spełniać kandydaci. Zgłoszenia można składać elektroniczne lub w jednym z miejskich biur przy ulicy Kruczkowskiego.
Nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych rozpoczął się 1 lutego. Początkowo miał potrwać do 9 lutego, jednak we wtorek ratusz poinformował o wydłużeniu terminu o kolejne siedem dni. To oznacza, że rekrutacja zakończy się 16 lutego.
"Obecnie mamy zarejestrowanych ok. 450 kandydatów, a kilkadziesiąt kolejnych zgłoszeń weryfikujemy. Choć do przeprowadzenia spisu potrzebnych jest 745 rachmistrzów, to - uwzględniając niezbędną rezerwę kadrową w wysokości 25 proc. - liczba ta zwiększa się do 930 rachmistrzów. Dotychczas kandydaci najchętniej wysyłali swoje zgłoszenia za pośrednictwem e-maila lub poprzez ePUAP, ale można je również składać bezpośrednio w Urzędzie przy ul. Kruczkowskiego 2 lub wysłać pocztą" – poinformował ratusz.
Kto może zostać rachmistrzem?
Kto może zostać rachmistrzem? Taka osoba musi mieć przynajmniej 18 lat, powinna cieszyć się nieposzlakowaną opinią, posiadać co najmniej średnie wykształcenie, posługiwać się językiem polskim w mowie i piśmie oraz nie może być skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
W ramach spisu rachmistrz będzie musiał przeprowadzić wywiady bezpośrednie lub telefoniczne, w zależności od aktualnej sytuacji związanej z epidemią COVID-19, z wykorzystaniem urządzenia mobilnego wyposażonego w zainstalowaną aplikację formularzową. Będzie zbierał też dane według ustalonej metodologii i zgodnie z kluczem pytań w aplikacji formularzowej, a także musi liczyć się z tym, że w trybie awaryjnym trzeba będzie przejąć zadania innych rachmistrzów.
Żeby się zgłosić, trzeba złożyć dokumenty osobiście, w siedzibie Biura Administracji i Spraw Obywatelskich przy ulicy Kruczkowskiego 2 (parter, sala obsługi - stanowiska 16 i 17 - po wcześniejszym telefonicznym umówieniu pod numerami telefonów 22 443 29 00 i 22 443 29 01). Lub poprzez pocztę elektroniczną na skrzynkę e-mailową urzędu spisrekrutacja@um.warszawa.pl, czy za pośrednictwem platformy ePUAP. Więcej informacji na temat spisu można uzyskać na stronie BIP oraz w Gminnym Biurze Spisowym w Warszawie pod numerami telefonów 22 443 29 00, 22 443 29 01, e-mail: spisrekrutacja@um.warszawa.pl.
O Narodowym Spisie Powszechnym
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań jest przeprowadzany co 10 lat. Ostatni odbył się w 2011 roku. Tegoroczny rozpocznie się 1 kwietnia i potrwa do 30 czerwca.
Jak przypomina ratusz, spis dostarcza urzędom statystycznym szczegółowych informacji o liczbie ludności i jej rozmieszczeniu, strukturze demograficznej i zawodowej, sytuacji ekonomicznej i społecznej gospodarstw domowych wraz z informacją o ich warunkach mieszkaniowych.
Ostatni spis odbył się 10 lat temu:
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock