Tegoroczna edycja "Wiersze w mieście" jest drugą z kolei i wyewoluowała z organizowanej od 2008 r. kampanii "Wiersze w metrze".
W porównaniu do zeszłego roku "Wiersze w mieście" czterokrotnie zwiększyły zasięg - w kwietniu w Warszawie na różne sposoby promowanych będzie ponad 100 tys. wierszy w przeszło 200 miejscach. Kartki z wydrukami utworów rozdawane będą w różnych punktach miasta - w sklepach spożywczych, księgarniach, kawiarniach, klubach, punktach usługowych, wiersze prezentowane też będą na billboardach i na przystankach autobusowych.
Europejscy poeci
Organizatorzy akcji chcą dotrzeć z poezją do osób, które jej na co dzień nie czytają, dlatego posłużyli się hasłami i sposobami dotarcia do odbiorców znanymi z promocji masowych produktów.
Autorami wierszy jest 18 europejskich poetów, a motywem przewodnim prezentowanych utworów będzie wolność. Polskę reprezentować będą utwory Michała Jagiełły.
We współpracy z miastem
Organizatorem projektu "Wiersze w mieście" jest EUNIC Warszawa, czyli Stowarzyszenie Narodowych Instytutów Kultury Unii Europejskiej w Warszawie. Instytuty zrzeszone w EUNIC stawiają sobie za zadanie wspólne działania instytucji kulturalnych, wymianę doświadczeń i umiejętności oraz współpracę z lokalnymi partnerami (w tym organizacjami pozarządowymi i instytucjami kultury) oraz Komisją Europejską.
Przedsięwzięcie "Wiersze w mieście" współorganizowane jest przez Miasto Stołeczne Warszawa. Tegoroczna akcja zakończy się 30 kwietnia.
Czytaj też: "Gdzie są zabytkowe, apteczne regały? Ostatnio widziane w szopie za miastem"
Sprawa apteki przy Nowym Świecie
Sprawa apteki przy Nowym Świecie
PAP/md/
Źródło zdjęcia głównego: archiwum TVN24