Tu będą zawracać pociągi II linii metra

Postęp prac na Rondzie Daszyńskiego
Postęp prac na Rondzie Daszyńskiego
Źródło: fot. M. Żuchowski
Na stacji metra Rondo Daszyńskiego widać już miejsce, gdzie w przyszłości pociągi II linii będą czekać na wjazd, zawracać, a także przechodzić drobne przeglądy. Zobacz, jak powstaje to miejsce.

Stacja Rondo Daszyńskiego będzie miała ponad 400 m długości i 15 m głębokości. Zachodnia część placu to miejsce, gdzie w przyszłości pociągi będą oczekiwać na wyjazd, zawracać, a także przechodzić drobne przeglądy.

Robią "podperonie"

Płyta torów odstawczych, która zamknie cały obiekt, jest wykonana w 50 proc. - informuje wykonawca. Powstało 21 z 42 sekcji. Dla bezpieczeństwa, każda z prawie 7-metrowych sekcji jest wykonywana osobno, a kolejną można wykonać dopiero kiedy użyty beton osiągnie wystarczającą wytrzymałość - podaje konsorcjum AGP Metro, które buduje II linię.

- Rozpoczęliśmy także prace pod wykonanie tzw. podperonia, czyli konstrukcji nośnej peronu. Na torach odstawczych służyć on będzie załodze obsługującej obiekt. Powstaje też wyjście ewakuacyjne oraz klatka schodowa – informuje AGP.

Takie wagony będą jeździć na II linii metra:

Nowe wagony metra od środka

Budowniczym metra zima niestraszna:

Jak zimę w Polsce znoszą pracownicy z Włoch i Turcji?

Pierwszy przejazd tunelem II linii metra:

Pierwszy przejazd tunelem II linii metra

lata/mz

Czytaj także: