Stacja Rondo Daszyńskiego będzie miała ponad 400 m długości i 15 m głębokości. Zachodnia część placu to miejsce, gdzie w przyszłości pociągi będą oczekiwać na wyjazd, zawracać, a także przechodzić drobne przeglądy.
Robią "podperonie"
Płyta torów odstawczych, która zamknie cały obiekt, jest wykonana w 50 proc. - informuje wykonawca. Powstało 21 z 42 sekcji. Dla bezpieczeństwa, każda z prawie 7-metrowych sekcji jest wykonywana osobno, a kolejną można wykonać dopiero kiedy użyty beton osiągnie wystarczającą wytrzymałość - podaje konsorcjum AGP Metro, które buduje II linię.
- Rozpoczęliśmy także prace pod wykonanie tzw. podperonia, czyli konstrukcji nośnej peronu. Na torach odstawczych służyć on będzie załodze obsługującej obiekt. Powstaje też wyjście ewakuacyjne oraz klatka schodowa – informuje AGP.
Takie wagony będą jeździć na II linii metra:
Nowe wagony metra od środka
Budowniczym metra zima niestraszna:
Jak zimę w Polsce znoszą pracownicy z Włoch i Turcji?
Pierwszy przejazd tunelem II linii metra:
Pierwszy przejazd tunelem II linii metra
lata/mz
Źródło zdjęcia głównego: fot. M. Żuchowski