To największa inwestycja tramwajowa w powojennej historii Warszawy. Łączna długość sześciu odcinków to blisko 20 kilometrów. Połączy ze sobą cztery dzielnice: Wolę, Ochotę, Mokotów i Wilanów. O sprawie wielokrotnie informowaliśmy na tvnwarszawa.pl.
Po zakończeniu inwestycji łatwiej ma być dotrzeć z osiedli na Dolnym Mokotowie oraz Wilanowa do centrum miasta.
Trasa z Woli na Ochotę przeprowadzona zostanie z kolei pod Dworcem Zachodnim, jako część wspólnego przedsięwzięcia z PKP PLK. Powstanie tam węzeł przesiadkowy.
Do 12 czerwca
W najbliższy weekend ruszają konsultacje społeczne. Pracownicy TW, Zarządu Transportu Miejskiego i Zarządu Dróg Miejskich będą do dyspozycji mieszkańców w punktach konsultacyjnych:
• 20 maja (sobota), Instytut Podstaw Informatyki PAN, ul. Jana Kazimierza 5• 27 maja (sobota), Ośrodek Kultury Ochota "OKO", ul. Grójecka 75• 3 czerwca (sobota), Szkoła Podstawowa nr 339, ul. św. Bonifacego 10• 4 czerwca (niedziela), Szkoła Główna Handlowa, al. Niepodległości 162• 5 czerwca (poniedziałek), Szkoła Podstawowa nr 98, ul. Grottgera 22• 10 czerwca (sobota), Urząd Dzielnicy Wilanów, ul. Klimczaka 2• 12 czerwca (poniedziałek), Instytut Podstaw Informatyki PAN, ul. Jana Kazimierza
W weekendy punkty będą czynne w godz. 11 – 19, zaś w dni powszednie w godz. 17 – 20. Ponadto opinie i uwagi można przesyłać drogą elektroniczną na adres: wilanow@tw.waw.pl.
Jak informuje stołeczny ratusz, budowa niesie ze sobą konieczność przekształcenia wielu ulic i znanych miejsc, a urzędnicy chcą poznać potrzeby lokalnych społeczności. - Dlatego liczymy na wsparcie mieszkańców i podzielenie się z nami swoją wiedzą i opiniami. W szczególności pragniemy skupić się na następującej tematyce: zagospodarowanie przestrzeni publicznych, lokalizacja przystanków komunikacji miejskiej, organizacja i inżynieria ruchu, zieleń – wyliczają tematykę konsultacji tramwajarze.
Budowa zakończy się w 2021
Budowa trasy ma trwać w latach 2019-21 (jedynie torowiska na Ordona na Woli i na Branickiego w Wilanowie prawdopodobnie powstaną później).
- Większa część trasy (odcinki od Dworca Zachodniego do Grójeckiej oraz od stacji metra Pole Mokotowskie do Wilanowa, Stegien i Sielc) będzie realizowana z wykorzystaniem środków unijnych (perspektywa budżetowa 2014-20) – informują Tramwaje Warszawskie.
Z dotychczas wykonanymi analizami i wariantami można się zapoznać na stronie internetowej uruchomionej przez TW. Ulotki informacyjne trafiły do skrzynek pocztowych w zasięgu 400 m od planowej trasy. Informacje są wyświetlane także na monitorach w tramwajach i autobusach komunikacji miejskiej.
Zobacz trasę inwestycji:
Trasa z Woli do Wilanowa podziałem na odcinki
Wizualizacje
skw/r