PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły właśnie przetarg na projekt zmian na średnicy. Zmiany mają dotyczyć torów dalekobieżnych i podmiejskich. Wykonawca będzie musiał przedstawić również różne warianty prac, m.in. przystanku Warszawa Ochota, gdzie pod uwagę brane jest przeniesienie peronu na drugą stronę ul. Towarowej.
Chodnik i trasa dla rowerów
Jak informuje transport-publiczny.pl, Na dworcu Warszawa Śródmieście przewidziano dwa warianty rozmieszczenia torów i peronów. Jeden zakłada zachowanie obecnego układu, z powiązaniem funkcjonalnym z Dworcem Centralnym i ze stacją metra Centrum. Z kolei na Wschodnim wariantowość dotyczy zadaszenia.Ale koncepcja ma objąć także most średnicowy, a także wiadukty nad Wybrzeżami: Kościuszkowskim i Szczecińskim. Jej wykonawca będzie musiał określić, czy konieczna jest budowa bądź przebudowa filarów nurtowych przeprawy. Ale również przedstawić koncepcję tzw. velostrady.Według wstępnych założeń doczepiony po północnej stroni mostu obiekt miałby służyć jako droga dla rowerów oraz chodnik serwisowy dla pracowników obsługi technicznej. A po południowej powstałby chodnik dowiązany do mostu w ciągu linii kolejowej nr 448.Zwycięzca przetargu będzie miał za zadanie przedstawić warianty powiązania z ul. Kruczkowskiego, Sokolą i Wybrzeżem Kościuszkowskim.
CZYTAJ TEŻ: z mostu zrobili sobie garaż
ran/b
Tak parkują pod mostem kolejowym
Źródło zdjęcia głównego: wikipedia