Na sprzedaż przeznaczono m.in. działkę przy ul. Emilii Plater 29 i 31 o łącznej powierzchni 1,5 tys. m kw., gdzie dziś mieści się liceum im. Hoffmanowej. Ratusz będzie także chciał znaleźć kupca na teren przy Sprzecznej 2/4 (2662 m kw.) między Targową a Zamoyskiego, w bliskim sąsiedztwie portu Praskiego.
Miasto chcę się pozbyć również Pałac Szaniawskich przy Miodowej 8. Do sprzedania przewidziano również działkę przy ul. Marymonckiej 8 (1682 m kw.) obok stacji metra Słodowiec oraz Wybrzeżu Kościuszkowskim (o powierzchni 1279 m kw. i 614 m kw.).
"Pokazać miasto nowoczesne i otwarte"
- Wizyta w Cannes to nie tylko okazja do pokazania oferty nieruchomości na sprzedaż. To przede wszystkim narzędzie budowania i upowszechniania wizerunku Warszawy jako miasta nowoczesnego, otwartego, w którym warto żyć i pracować - podkreśliła na spotkaniu z dziennikarzami prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz. Dodała, że na warszawskim stoisku będzie można zobaczyć, jak znaczące zmiany dokonały się w stolicy w ciągu ostatnich 25 lat.Jak mówiła, stolicy zależy na nowych inwestorach, a także utrzymaniu dotychczasowych, którzy inwestują w mieszkania oraz biura. Przypomniała, że według rankingu firmy doradczej Cushman & Wakefield Warszawa zajmuje piąte miejsce w Europie pod względem inwestycji zagranicznych. Jej zdaniem stolica jest stabilna pod względem ekonomicznym oraz politycznym.
Gronkiewicz-Waltz zapowiedziała ponadto nowy program rewitalizacji dla Pragi Północ, Południe oraz Targówka. Jak mówiła, ma on m.in. podnieść atrakcyjność gospodarczą miasta.
Najpierw Cannes, potem Monachium
Co roku planowany budżet ze sprzedaży warszawskich nieruchomości wynosi kilkaset milionów złotych. Tegoroczny - jak poinformowała prezydent Warszawy - opiewa na kwotę 300 mln zł. - Na ogół transakcje są realizowane pod koniec roku. Natomiast w ciągu roku inwestorzy zastanawiają się nad różnymi propozycjami. Dlatego przedstawiamy je najpierw w marcu w Cannes, a potem jesienią na targach w Monachium - zaznaczyła.Wiceprezydent Warszawy Michał Olszewski zwrócił uwagę, że Warszawa ma dużą liczbę nieruchomości w centrum miasta, dobrze skomunikowanych, z dużymi możliwościami rozwoju. - To umożliwia inwestorom prowadzenie projektów o dużym potencjale wizerunkowym. Potencjał niesie też druga linia metra - podkreślił.
Stoisko Warszawy o powierzchni 51 m kw. będzie zlokalizowane w Lerins Hall, obok stoisk innych polskich miast takich jak Wrocław, Poznań, Kraków czy Gdańsk.
Będą również prywatni inwestorzy
- Do Cannes jeździmy po to, by budować wizerunek inwestycyjny stolicy. Staramy się pokazać możliwości inwestycyjne całego warszawskiego rynku. Stąd prywatni inwestorzy jadą z przedsięwzięciami, które są w trakcie realizacji - dodał Olszewski.
W tegorocznych targach mają wziąć udział warszawskie firmy deweloperskie m.in. BBI Development NFI, Black Lion SA, HB Reavis, Ghelamco, Kulczyk Silverstein, Marvipol oraz Echo Investment.BBI Development zaprezentuje na targach MIPIM Centrum Marszałkowska, czyli budynek, który powstanie w miejscu Sezamu. Firma "sprzedaje" go jako pierwszy budynek w Warszawie z bezpośrednim wejściem do metra. BBI Development pochwali się również rewitalizacją praskiego Konesera.
Hochtief Development Poland pokaże Copernicus Square (kompleks biurowo-handlowo-mieszkaniowy na terenie byłej Elektrowni Powiśle) oraz South Park (kompleks 8-piętrowych budynków biurowo-handlowych we Włochach, w pobliżu skrzyżowania ulic 1 Sierpnia i Żwirki i Wigury)
MARS Fundusz Inwestycyjny Zamknięty przedstawi pięć swoich inwestycji: biurowce Nowy Świat 2.0 i EQlibirium (inwestycja u zbiegu ulic Jana Kazimierza i Ordona) oraz projekty biurowo-mieszkaniowe Stacja Kazimierz i Nasza Wola realizowane na warszawskiej Woli.
Ghelamco promować będzie największy projekt biurowy powstający w tej chwili w Europie - wieżowiec Warsaw Spire.
Targi nieruchomości MIPIM będą się odbywać od 11 do 15 marca w Cannes.
Projekt stoiska Warszawy na targach w Cannes
Prywatni inwestorzy w Cannes
PAP/b