W drugiem etapie przetargu wzięło udział pięć firm. Oferty rozciągały się od 566 (Strabag) do 759 mln zł (konsorcjum firm PRM Mosty-Łódź, Bunte Polska, Johann Bunte Bauunternehmung GmbH & Co. KG, Mirbud).
– Teraz oferty będą weryfikowane pod względem finansowym, formalno-prawnym i merytorycznym. Po wyłonieniu wykonawcy, jeżeli nie będzie żadnych odwołań, umowę chcielibyśmy podpisać w maju 2013 roku - informuje Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Wtedy też wykonawca rozpocznie projektowanie i budowę trasy - dodaje.
GDDKiA chce, aby inwestycja była gotowa na przełomie 2015-2016 roku.
Droga ekspresowa S8
Trasa S8 Salomea – Wolica jest jedną z priorytetowych inwestycji rządowego "Programu budowy dróg na lata 2011 – 2015". W miejscowości Janki trasa połączy się z drogami krajowymi nr 7 i 8. Dzięki temu skrócić ma się czas wyjazdu z Warszawy w kierunku Katowic i Krakowa. Ułatwi to życie zwłaszcza mieszkańcom podwarszawskich Janek, Raszyna i Sękocina.
22 lutego wojewoda mazowiecki wydał zgodę na jej budowę. Decyzja, mająca rygor natychmiastowej wykonalności, jest podstawą do rozpoczęcia procedury ustalania odszkodowań dla właścicieli nieruchomości, które będą przejmowane pod inwestycję.
Kładki, mosty, wiadukty
11,5-kilometrowy odcinek trasy ekspresowej (od węzła Opacz do węzła Paszków) będzie posiadał dwie jezdnie po dwa lub trzy pasy ruchu (w zależności od odcinka) oraz pas awaryjny. Wybudowane zostaną również trzy kładki, cztery mosty, 12 wiaduktów, 10 przejść dla zwierząt. Prrojekt przewiduje także budowę lub przebudowę dróg lokalnych i przecinających drogę ekspresową.
Przebudowana zostanie również droga krajowa nr 7 na odcinku od węzła Janki Małe do skrzyżowania z drogą wojewódzką 721 w rejonie Magdalenki. Na nowym odcinku drogi wybudowane zostaną dwie kładki, wiadukt, urządzenia ochrony środowiska wraz z zielenią oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu.
su/b
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA