- Ulica jest przejezdna. Kierowcy bez przeszkód mogą z niej korzystać - poinformował w sobotę rano Marcin Gula, reporter tvnwarszawa.pl.
Jeszcze w piątek wciąż byli tam robotnicy. - Na Cierlickiej są kałuże. Pracownicy wypompowują wodę - relacjonował wtedy Gula. - Trwają prace przy oczyszczaniu odwodnienia. Nic niepokojącego się nie dzieje - wyjaśnił Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK.
"Zrobiliśmy, co było zaplanowane"
Prace na wiadukcie dla pociągów dalekobieżnych rozpoczęły się 30 listopada 2013 r. Wtedy też zamknięto przejazd ulicą Cierlicą, od ul. Kościuszki do ul. Lalki. Kolejarze zapowiadali, że utrudnienia potrwają do marca 2014 roku, a inwestycja obejmie zburzenie starej przeprawy, budowę nowej, a także przebudowę konstrukcji wiaduktu wraz z podporami.
Jeszcze tu wrócą
Kolejarze, chwaląc się o miesiąc wcześniejszym otwarciem ulicy, informują zarazem, że nie wszystkie prace na wiadukcie zostały wykonane.
Tłumaczą też, że zrobiono wszystko, co zostało wcześniej zaplanowane.
- Przebudowaliśmy konstrukcję kolejową wiaduktu wraz z podporami - wyjaśnił Dutkiewicz.
Jak tłumaczył rzecznik, prace trzeba było podzielić na etapy, gdyż nie można było wyłączyć wszystkich torów z użytkowania. W listopadzie jednak o tym nie wspominał.
Kiedy rozpoczęcie kolejnych prac?
- W sierpniu. Wtedy będziemy wykonywać modernizację ścian oporowych oraz przęseł pod torem w kierunku Grodziska Mazowieckiego. Obiekt otrzyma również nowy system odwodnieniowy - odpowiedział rzecznik.
Jak powiedział, kierowcy będą musieli liczyć się z podobnymi utrudnieniami, jak w trakcie ostatnich dwóch miesięcy.
Kolejarze przymierzają się także do przebudowy drugiego wiaduktu nad ulicą - dla linii podmiejskich. Na razie jednak inwestycja jest na etapie projektowania.
Szybciej do Łodzi
Odcinek Warszawa Zachodnia - Grodzisk Mazowiecki ma zostać przebudowany do końca 2014 roku. Prace przy wiadukcie są częścią modernizacji linii kolejowej Warszawa - Łódź na odcinku Warszawa Zachodnia - Skierniewice (Miedniewice), który ma być zakończony w połowie 2015 roku. Koszt modernizacji tego odcinka wynosi ponad miliard złotych.
Zmiany tras
Wraz z otwarciem ulicy w nocy z piątku na sobotę, część autobusów wróciło na swoje stare trasy. Uruchomiona została nowa linia 307.
Linie dzienne 401 i 517 oraz nocne N35 i N85 wróciły na trasy obowiązujące przed zamknięciem ulicy Cierlickiej.
Z-7 – uruchomiona na czas utrudnień związanych z remontem wiaduktu kolejowego nad ulicą Cierlicką – została zlikwidowana.
Autobusy 129, 177 i 187 kursują zmienionymi trasami:
129 - KOŁO – … – Ryżowa – Dzieci Warszawy – Sławka – Bohaterów Warszawy – Kościuszki – Spisaka (powrót: Sosnkowskiego) – PKP URSUS
177 - P+R AL. KRAKOWSKA – … – Al. Jerozolimskie – Bodycha (powrót: Spisaka – Al. Jerozolimskie) – Spisaka – Kompanii Kordian – Pużaka – Bohaterów Warszawy – Kościuszki – Cierlicka – Gierdziejewskiego – Warszawska – Orłów Piastowskich – Czerwona Droga – Posag 7 Panien – Szamoty – Traktorzystów – URSUS-RATUSZ
187- STEGNY – … – Nowolazurowa – Poczty Gdańskiej – Sławka – Bohaterów Warszawy – Kościuszki – Cierlicka – Lalki – Jagiełły – … – URSUS-NIEDŹWIADEK.
Linia 206 kursuje na trasie,wprowadzonej 30 listopada 2013- NOWE WŁOCHY – ODOLANY.
Nowe 307
Ponadto Zarząd Transportu Miejskiego uruchomił autobusy o numerze 307, które połączą WKD OPACZ z URSUSEM-SANKTUARIUM.
Trasa: WKD OPACZ – Bodycha (powrót: Ryżowa) – Al. Jerozolimskie – Starodęby – Składkowskiego – Prystora – Skoroszewska – Dzieci Warszawy – Poczty Gdańskiej – Nowolazurowa – Traktorzystów – Wojciechowskiego – Keniga – Zagłoby – URSUS-SANKTUARIUM (powrót: Orląt Lwowskich – Warszawska – Keniga – Wojciechowskiego).
Tu przeczytasz więcej o zmianach w komunikacji miejskiej.
Prace rozpoczęły w listopadzie 2013 r.
Cierlicka zamknięta
su/mz
Źródło zdjęcia głównego: Marcin Gula / tvnwarszawa.pl