Otwarcie kolejnego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy spowodowało w czwartek ogromne utrudnienia na ulicy Puławskiej. Kierowcy utknęli tam w korku. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że światła zostaną dostosowane do ruchu panującego na tej ulicy.
W środę późnym wieczorem drogowcy otworzyli prawie trzy kilometrowy odcinek POW od Al. Krakowskiej do ulicy Puławskiej. Według naszych czytelników, wczesnym rankiem korek sięgał Piaseczna. – Czas dojazdu wydłużył się o około 25 minut – napisał jeden z nich.
- To skandal. Takiego korka jeszcze nie było. Wszystko przez te światła. Wyjechałem z Piaseczna o 6:30, na Poleczki byłem o 7:30. Mieli ułatwić, wyszło jak zwykle – napisał Jack.
Na miejscu był również reporter tvnwarszawa.pl Tomasz Zieliński. Jak poinformował, przed godziną 10 korek sięgał ulicy Karczunkowskiej. Zieliński - podobnie jak internauci - przekazał, że przyczyną problemów są sygnalizacje.
- Są trzy takie miejsca ze światłami. Na wysokości ulicy Żołny, przy rondzie przed wiaduktem obwodnicy oraz na przejściach dla pieszych, pod estakadą obwodnicy – opisuje reporter.
Czytelnicy twierdzą, że cykl dla jadących Puławską jest za krótki.
Wyregulują światła
- Program sygnalizacji świetlnej jest wdrożony w oparciu o prognozy - tłumaczy Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka GDDKiA. - Od rana monitorujemy sytuację na Puławskiej i regulujemy, ręcznie, czasy wyświetlania się sygnałów, żeby upłynnić ruch. Już przygotowujemy programy zamienne w oparciu o panujący ruch - przekazała w rozmowie z tvnwarszawa.pl.
Trzy kilometry odcinka
Otwarty w nocy, kolejny odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy, która otwierana jest etapami od końca lipca. Odcinek od węzła Krakowska do węzła Lotnisko i węzła Marynarska drogowcy otworzyli w nocy z 5 na 6 września.
31 lipca otwarto pierwszy odcinek obwodnicy pomiędzy węzłem Konotopa, a al. Krakowską. Drogi te mają rozprowadzać po Warszawie ruch z autostrady A2 i jednocześnie umożliwiać szybki i wygodny dojazd na Lotnisko Chopina. Całkowita wartość inwestycji to ponad 4,3 mld zł, z czego ponad 2,5 mld zł to dofinansowanie unijne.
POW miała być przejezdna na Euro 2012.
Co dalej?
Docelowo trasa ma przejść tunelem pod Ursynowem, mostem nad Wisłą i połączyć się z trasami S17- Wschodnią Obwodnicą Warszawy. Dalej znów przejdzie w autostradę A2 na wschód.
Ostatni odcinek jest na etapie opracowywania dokumentacji projektowej.
bf/mz