"Miasto Stołeczne Warszawa może rozpocząć prace budowlane" – informuje w swoim komunikacie wojewoda Zdzisław Sipiera.
Decyzja obejmuje m.in. budowę samej stacji wraz z tunelami, budowę infrastruktury technicznej i obiektów towarzyszących (np. wejść, wind, klatek schodowych), a także przebudowę sieci uzbrojenia terenu.
Potrzebne jeszcze 5 pozwoleń
To pierwsza z sześciu decyzji. W sprawie pozostałych pięciu (czyli trzech tuneli i dwóch stacji: Młynów i Płocka) toczą się jeszcze postępowania.
- Wszystkie projekty budowlane są już przygotowane zgodnie z prawem. Jest to strategiczna decyzja dla warszawiaków, dlatego pozostałe pięć decyzji wydamy niezwłocznie po uzyskaniu pozytywnej opinii Stołecznego Konserwatora Zabytków – zapowiedział wojewoda.
Stołeczny ratusz nie kryje zadowolenia. - Bardzo się cieszymy z tej decyzji. Po wielu miesiącach naszych olbrzymich starań w końcu się udało. To bardzo dobra wiadomość dla mieszkańców Woli, ale nie tylko. Metro to przecież najbardziej efektywny środek komunikacji – komentuje Bartosz Milczarczyk, rzecznik urzędu miasta.
Kiedy w takim razie budowa ruszy? Jak dodaje Milczarczyk, do tego potrzebny jest komplet wszystkich sześciu pozwoleń. – Dopiero wtedy będziemy mogli podpisać umowę z wykonawcą – informuje. – Mam nadzieję, że cały ten proces wydawania decyzji zakończy się w ciągu kilku tygodni – dodaje.
Gotowe w 2019 roku
Budowa metra na Wolę miała ruszyć równolegle z budową w kierunku na Targówek. Nie udało się. O ile w stronę Targówka prace ruszyły już w maju, tak po zachodniej stronie nie pozwalały na to braki w dokumentacji.
Zaledwie dwa dni temu Metro Warszawskie przekazało wojewodzie ostatni poprawiony komplet akt.
Kiedy w końcu uda się uzyskać wszystkie pozwolenia i podpisać umowę, wykonawca będzie miał 38 miesięcy na prace. Jest szansa, że skończoną się one jeszcze w 2019 roku.
W ramach rozbudowy planowane są trzy nowe stacje. Oprócz wspomnianej Księcia Janusza (pod ul. Górczewską, w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza), będzie to stacja Płocka (w rejonie skrzyżowania Płockiej i Wolskiej) oraz Młynów (pod ul. Górczewską, po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego, w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny).
Opóźnienia w budowie metra
kw/mś
Źródło zdjęcia głównego: Metro Warszawskie