Drogowcy wyburzyli i budują od nowa dziewięć ślimaków łączących Trasę Łazienkowską z Wisłostradą oraz jedną estakadę po drugiej stronie Wisły (pozostałe pochodzą z 2009 roku i nie wymagały rozbiórki). Wjazd z Wału Miedzeszyńskiego na Trasę Łazienkowską został już połączony z konstrukcją mostu i jest już prawie gotowy.
Zaawansowane prace
Mniej zaawansowane są prace przy budowie estakady zjazdowej z mostu na Wisłostradę w kierunku Żoliborza, ale i tam widać już gotowe podpory konstrukcji. Po drugiej stronie Trasy Łazienkowskiej (obok Torwaru) bliska finału jest budowa wjazdu z Czerniakowskiej na most oraz zjazdu w przeciwnym kierunku.
Estakada nad Wisłostradą (zjazd z mostu w kierunku Żoliborza) też nabrała już kształtów. - Na płycie zamontowano specjalne zabezpieczenia, ponieważ trwają prace przy gzymsach – informuje urząd miasta. Gotowa jest także płyta ślimaka z Czerniakowskiej na most, teraz trwają pracę przy połączeniu z trasą.
Budują też ścieżkę rowerową
Równolegle z budową estakad na dole trwa budowa drogi rowerowej w ramach Nadwiślańskiego Szlaku Rowerowego.
Inwestycja finansowana jest z budżetu Warszawy. Wykonawcą robót budowlanych jest firma STRABAG. Koszt inwestycji to ok. 31 mln złotych. Od nowa zostaną zbudowane ślimaki o łącznej długości 1420 metrów.
Zakończenie całej inwestycji ma nastąpić w kwietniu 2015 roku, ale jeszcze w tym roku mają być gotowe cztery pierwsze estakady na węźle z Wisłostradą oraz estakada po stronie praskiej.
Tak wyglądało burzenie estakad:
Rozbiórka rozpoczęta
Zburzyli kolejną estakadę
b/ec
Źródło zdjęcia głównego: UM