- Dziękuję Miejskiemu Przedsiębiorstwu Wodociągów i Kanalizacji za tak wspaniałą wodę - napisał ironicznie internauta "Juzio" z Mokotowa. W swoim profilu w serwisie Kontakt 24 umieścił zdjęcie napełnionej brązową cieczą wanny. Co mieszkaniec może zrobić w podobnej sytuacji? Zapytaliśmy rzecznika MPWiK.
- Za tak wspaniałą wodę płacimy łącznie ze ściekami 10 zł za metr sześcienny! Dziękuję MPWiK za udane pranie i miłą kąpiel. Mam nadzieję, że wielu mieszkańców Warszawy przyłączy się do moich podziękowań - napisał na swoim profilu w serwisie Kontakt 24 "Juzio".
Co mogą zrobić mieszkańcy, jeśli spotkają się z podobnym problemem?
- Żółty kolor wody może być spowodowany wieloma czynnikami. Najpierw jednak trzeba ustalić, kto jest za to odpowiedzialny - tłumaczy Roman Bugaj, rzecznik MPWiK. - Jeżeli jest to problem z instalacją w budynku, mieszkańcy powinni udać się do administracji. Jeżeli problem leży po naszej stronie, na pewno rozpatrzymy każde zażalenie - dodaje.
Napisz maila
Dlatego najlepiej zgłosić problem w obu miejscach. Do Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji można osobiście, telefonicznie, mailowo lub nawet faksem.
- Rozpatrujemy każde zgłoszenie. Sprawdzamy, gdzie tkwi problem - wyjaśnia Bugaj. Jak? - Pobiermy próbki wody z naszej instalacji. Wtedy mamy pewność, że wina leży po naszej stronie - dodaje.
Rabat, płukanie lub czyszczenie
Jeżeli reklamacja zostanie uwzględniona przez MPWiK, mieszkańcy mogą liczyć na rekompensatę finansową.
- Doliczamy rabat do faktury za wodę - wyjaśnia Bugaj. - Dodatkowo, nasze służby na miejscu przystępują do płukania sieci. Jeżeli to nie pomaga, trzeba przeprowadzić jej czyszczenie - dodaje.
su/mz