"Będę stał w korkach i parkował na trawnikach"

fot. TVN Warszawa
fot
Zachęcony przez promocję komunikacji miejskiej, chciał kupić stary bilet dzień przed podwyżką by pojechać z rodziną na wycieczkę. Okazało się, że to nie takie proste. W końcu przeprosił się z samochodem i zapowiada: więcej do komunikacji nie wsiądę.

Tuż przed podwyżką w niektórych warszawskich kioskach zabrakło kartonikowych biletów. Zapas się wyczerpał. Jeszcze trudniej było dostać taki bilet w długi weekend. Ten problem opisał na forum tvnwarszawa.pl internauta o nicku TZ. W związku z podwyżką spodziewał się sprawniejszych usług. Tymczasem ani w punktach sprzedaży, ani w biletomacie, ani u kierowcy nie mógł kupić biletu. Zamieszanie zniechęciło go skutecznie - jak pisze - do podróży komunikacją miejską.

Do tego momentu można go zrozumieć. Dalej jednak zapowiada, że jako kierowca będzie łamał przepisy.

Przeczytaj komentarz internauty:

"Nie mieliśmy sygnałów o problemach"

O komentarz poprosiliśmy w Zarządzie Transportu Miejskiego.

- Poniedziałek, który był ostatnim dniem obowiązywania starej taryfy był dniem świątecznym, więc wiele kiosków było nieczynnych. Nie działały też Punkty Obsługi Pasażerów ZTM. Biletomaty za to powinny sprzedawać bilety bez problemów. Nie mieliśmy żadnych sygnałów od pasażerów o problemach z tymi urządzeniami – mówi Igor Krajnow rzecznik ZTM. – Najlepiej byłoby kupić bilet wcześniej. Gdyby pasażer spotkał kontrolera, problemy z kupnem biletu nie stanowiły by wytłumaczenia – wyjaśnia Krajnow.

Gdzie brakuje nowych?

A jak sytuacja z nowymi biletami? W miejscach, które sprawdziliśmy, zarówno u kierowców, jak i w punktach sprzedaży, były one dostępne. Jednak, jak piszecie, nie obyło się bez problemów:

- Ja o 5 rano nie miałam gdzie kupić. W kioskach jeszcze nie było albo były zamknięte, a biletomaty były nieczynne, było napisane aktualizacja - napisała na facebookowej stronie tvnwarszawa.pl Iwona.

- Chcialem zakupić bilet kartonikowy w kiosku na ulicy Pięknej... 20 minutowy... w pierwszym nie dojechaly... w drugim pani zapomniala zamowic... w trzecim... po prostu wyszly... wiec pojechalem bez biletu... - opowiada Patryk.

Jeśli w Waszej okolicy jest problem z kupnem biletów, piszcie na warszawa@tvn.pl lub publikujcie informacje w Kontakcie 24.

Czytaj także: