Rozpoczęła się budowa stacji szybkiego ładowania autobusów elektrycznych na pętli Wilanów. Jak podkreśla stołeczny ratusz, będzie to największy tego typu obiekt w Warszawie. Stanie tam sześć ładowarek do autobusów obsługujących linie 116, 180 i E-2.
Jak informują urzędnicy, dzięki inwestycji w Wilanowie autobusy linii 116 i 180 będą pierwszymi w Warszawie, które mają możliwość doładowania baterii na obydwu krańcach. Sześć ładowarek będzie miało łączną moc prawie 2,5 megawata. Prace mają zakończyć się przed upływem wakacji.
- To największa, ale niejedyna budowa stacji ładowania realizowana podczas tegorocznych wakacji. Już wkrótce powstanie trzecia dodatkowa ładowarka przy ulicy Konwiktorskiej, tempa nabierają też przygotowania do realizacji stacji przy ulicy Browarnej. Skorzystają z niej autobusy linii 106 - informuje rzeczniczka ratusza Monika Beuth-Lutyk.
Dodaje, że w tej chwili w taborze Miejskich Zakładów Autobusowych jeździ 160 autobusów elektrycznych. - Mogą one korzystać z sieci ulicznych stacji szybkiego ładowania na pętlach: Spartańska, Konwiktorska, Szczęśliwice, Esperanto, Chomiczówka i Nowodwory - wylicza rzeczniczka i zaznacza, że elektrobusy mają też ładowarki pantografowe szybkiego ładowania w zajezdniach przy Woronicza, Ostrobramskiej, Stalowej i Włościańskiej. - Nocnemu uzupełnianiu energii służy 160 wtyczkowych ładowarek wolnego ładowania - uzupełnia.
Z komunikacji miejskiej zniknęły już strefy buforowe:
Autorka/Autor: mp
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Urząd Miasta Warszawy