Ratusz: mimo pandemii prace na drugiej linii metra postępują

Budowa stacji metra na Bródnie
Wjazd pociągu na stację Płocka
Źródło: Artur Węgrzynowicz/tvnwarszawa.pl
Ratusz podsumował stan zaawansowania budowy opóźnionego odcinka drugiej linii metra na Bródno. Jeszcze w sierpniu na Rembielińskiej ma zostać przywrócony ruch tramwajowy.

Jak poinformował urząd miasta, tarcza TBM Maria, drążąca tunel metra, osiągnęła już niemal połowę długości trasy, a tarcza Anna zakończyła pierwszy odcinek - pomiędzy stacją Kondratowicza a Bródno - obecnie przechodzi prace serwisowe. Docelowo tarcze wydrążą dwa tunele o długości blisko trzech kilometrów. Urzędnicy zakładają, że prace w ramach tego etapu zakończą się jeszcze w tym roku.

Powrót tramwajów na stałe trasy

Natomiast w tym miesiącu na jednej z głównych ulic Bródna - Rembielińskiej zostanie przywrócony ruch tramwajów. Rok temu torowisko zostało rozebrane pod budowę podziemnej hali szyn odstawczych metra. Wykonawca zabierze się za prace ziemne w rejonie świątyni parafii św. Włodzimierza, gdzie do tej pory teren był zajęty przez tymczasowe torowisko, którym tramwaje omijały plac budowy.

"Trzeba w tym miejscu wykonać płytę stropową dla mierzącej 60 metrów szerokości podziemnej hali. Właśnie na Bródnie powstaje największa podziemna budowla tego odcinka linii M2 – hala o kubaturze niemal 470 tys. metrów sześciennych" - czytamy w komunikacie ratusza.

Jak zaznaczają urzędnicy, równolegle na wszystkich stacjach trwa budowa przejść podziemnych i wyjść z przyszłych stacji. Najbardziej zaawansowana pod tym względem jest stacja Kondratowicza, której betonowy korpus jest już skończony. W najbliższych tygodniach skończy się budowa korpusu stacji Zacisze, gdzie trwają prace przy budowie dwóch ostatnich sekcji płyty dennej.

10-miesięczne opóźnienie na trzech stacjach na Bródnie

Ponad dwa tygodnie temu ratusz poinformował o opóźnieniu na budowie drugiej linii metra.  - Zamknięcie granic skutkowało brakiem wykwalifikowanych ekip niezbędnych do uruchomienia i obsługi czterech tarcz TBM, drążących tunele metra - wyjaśniała wówczas rzeczniczka urzędu Karolina Gałecka. Przekazała, że budowa niektórych podziemnych stacji wydłuży się nawet o niemal półtora roku. W przypadku trzech stacji budowanych na Bródnie opóźnienie ma wynieść 10 miesięcy. Pierwotnie termin oddania ich do użytku planowany był na wrzesień 2021 roku.

Rozbudowa drugiej linii metra
Rozbudowa drugiej linii metra
Źródło: tvnwarszawa.pl
Czytaj także: