Maszyniści trenują prowadzenie nowoczesnych wagonów Inspiro na symulatorze jazdy. Obsługa uczy się jazdy m. in. w śniegu.
- Trwa szkolenie maszynistów do prowadzenia pociągów Inspiro. Prowadzone są jazdy próbne i wykłady – mówi Krzysztof Malawko, rzecznik Warszawskiego Metra.
We wtorek ratusz na swoim profilu w serwisie YouTube udostępnił film ze szkolenia.
Metrem przez śnieg
Jedną z opcji symulatora jest jazda w śniegu. Taka sytuacja jest jednak możliwa tylko na terenie stacji techniczno-postojowej na Kabatach, gdzie przez moment pociągi jeżdżą pod chmurami. W pozostałych ujęciach widać już Inspiro jadące w tunelach.
Nocami - oprócz szkoleń - trwają również jazdy homologacyjne, które mają pozwolić na uzyskanie zaświadczenia dopuszczającego Inspiro do jazdy w Polsce. Homologację wydaje Urząd Transportu Kolejowego – Jazdy trwają od połowy lipca – mówi Malawko. Cały czas nie wiadomo, kiedy dokładnie homologacja zostanie wydana. Możliwe jednak, że pierwszych pasażerów nowoczesny skład przewiezie po I linii metra na przełomie września i października.
Pierwsze pociągi w Warszawie
Pierwszy pociąg Inspiro przyjechał do Warszawy w grudniu zeszłego roku, kolejny w kwietniu tego roku.
W sumie zakupionych zostało 35 sześciowagonowych nowych pociągów, które zasilą obie linie metra. 20 składów będzie kursować na II linii metra, pozostałe na I linii. Wartość podpisanej w lutym 2011 r. umowy to 1 mld 69 mln zł netto.
Nowe pociągi różnią się od tych, które jeżdżą obecnie m.in. tym, że są jednoprzestrzenne, czyli nie trzeba będzie wysiadać z pociągu, by przejść do innego wagonu.
lata/ran
Inspiro w Warszawie
Inspiro przechodzi testy